شبکه‌سازی منسجم‌ شرکت های نوپای فناور باسیلیکون ایرانی

شبکه‌سازی منسجم‌ شرکت های نوپای فناور باسیلیکون ایرانی

رئيس پارک فناوری پردیس گفت: نشست سيلیکون ایران تلاش کرد تا هم‌اندیشی و شبکه‌سازی منسجم‌تری در سطح ملی و جهانی برای شرکت‌های نوپا، استارتاپی و شرکت‌های بزرگ فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صفاری‌نیا درخصوص برگزاری اولين نشست سيليكون ايران که همزمان با نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس۲۰۱۶ برگزار شد، افزود: با ایجاد فرضیه نوآوری باز، در سطح جهانی دسترسی به اطلاعات، خلق ایده و یافتن نظریه‌های جدید برای همه افراد و شرکت‌ها فراهم شده و بيشتر دولت‌ها هم به سمت اقتصادهای مبتنی بر شرکت‌های کوچک و متوسط روی آورده‌اند.

وی ادامه داد: شرکت‌های بزرگ به‌جای ایجاد یا توسعه واحدهای خودشان به سمت برون‌سپاری فعالیت‌های تحقیق و توسعه به سمت شرکت‌های نوپا و استارتاپی روی آورده‌اند به نحوی که بتوانند از ظرفیت نوآوری‌ها، ایده‌ها و تیم‌های جدید برای فعالیت‌های جدید تحقیقاتی خودشان استفاده کنند.

صفاری‌نیا با بیان اینکه مرکز شتابدهی نوآوری نیز با همین رویکرد تلاش کرده محیطی را برای شناسایی و فعالیت کارآفرینان و شرکت‌های نوپا فراهم کند به نحوی که امکان استفاده از ظرفیت‌ها برای شرکت‌های بزرگ هم فراهم شود، اظهار داشت: ترویج و مدیریت این موضوع در سطح کشور از فعالیت‌های مرکز شتابدهی نوآوری بوده و تلاش کرده مدل‌های بومی تجاری‌سازی را برای فعالیت‌های شرکت نوپا و ظرفیت ورود نیروهای داخلی و متخصص را برای حوزة کارآفرینی تسهیل کند.

وی ادامه داد: تلاش مرکز جلوگیری از انحصار محیط کارآفرینی توسط گروه‌ها است به نحوی که امکان فعالیت برای تمامی گروه‌های علاقه‌مند، دانشگاه‌ها، شرکت‌های بزرگ و مجموعه‌های مختلف در این محیط فراهم شود.

عضو کمیته راهبردی نشست سیلیکون ایران با اشاره به اینکه بازار، نقدینگی و عدم وجود یک تیم مناسب پیشبرد طرح، سه مشکل عمده‌ي شکست شرکت‌های نوپا است، افزود: سیلیکون ایران برای پوشش این سه نقطه است؛ یعنی باید بتواند با تبادل و انتقال تجربیات تیم‌های موفق، شرکت‌های نوپای جدید را با این مشکلات آشنا کند.

صفاری‌نیا خاطرنشان کرد: شرکت‌های وارد شونده به این حوزه عمدتا نوپا و تازه‌کار هستند و باید مداوم آموزش ببینند، امیدوارم شرکت‌های بزرگی که با موضوع بهره‌برداری بهتر از شرکت‌های استارتاپی، نوآور و نوپا آشنایی ندارند نیز با دنبال کردن مباحث اصلی این نشست، در آینده‌ی نزدیک به چرخه کسب و کارهای نوین وارد شوند.

وی گفت: این اولین تجربه سیلیکون ایران بود و سعی خواهد شد این مسیر مستمر باقی بماند.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر