دوربین سیستم امنیت خانگی ”Canary”قناری

دوربین سیستم امنیت خانگی  ”Canary”قناری


در این سیستم از دوربین‌های تحت شبکه‌ استفاده شده است. دوربین‌های تحت شبکه نوعی از دوربین است که معمولاً برای سامانه‌های حفاظتی و نظارت تصویری استفاده می‌شود و برخلاف دوربین‌های مداربسته آنالوگ از پروتکل‌های شبکه برای ارسال اطلاعات استفاده می‌کند.

از مزایای این دوربین‌ها می‌توان به مواردی مثل انعطاف‌پذیری بالا، امکان پردازش تصویر روی تصویر، تغذیه‌ی توان مورد نیاز دوربین از طریق کابل شبکه اشاره کرد. به علاوه این دوربین‌ها بر پایه‌ی فضای ابر رایانشی طراحی شده‌اند. به این معنا که از طریق سرویس‌دهنده‌ی فضای ابر رایانشی، خدماتی آنلاین برای کاربران در نظر گرفته شده است.
اما به نظر می‌رسد برخی ویژگی‌های کلیدی برای دوربین‌های این سیستم امن در نظر گرفته نشده است؛ به عنوان مثال می‌توان به امکان تنظیم حساسیت مکانیسم کشف حرکت و جابه‌جایی، کنترل ناحیه و تنظیمات مربوط به زمان پیش از رخدادی خاص اشاره کرد.
بودجه‌ی اولیه‌ی این پروژه از طریق وب‌سایت "ایندی‌گوگو"، وب سایتی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی مردمی، تامین شده است. بودجه‌ی مورد نظر برای این پروژه 100000 دلار بود، اما مبلغ جمع‌شده از طریق این وب‌سایت 1961663 دلار بود. این پروژه در مقایسه با دوربین‌های امنیتی پیشین متفاوت است. از جمله‌ی این تفاوت‌ها می‌توان به پشتیبانی از سرویس تشخیص محدوده‌ی جغرافیایی، حسگر‌های کیفیت هوا، دما و رطوبت، توانایی یادگیری آن از اشتباهات مکانیسم کشف حرکت و هوشمند بودن آن اشاره کرد.
تصویر ارائه شده از زاویه‌ی بالایی برد سیستم امنیت خانگی canary"قناری" است.

b 550 0 16777215 00  images stories smarthome canary canary board
در این قسمت مختصراً به اجزای این سیستم اشاره‌ای می‌کنیم.
دوربین این سیستم 1080p است؛ یعنی در حالت‌ ویدئویی با وضوح بالا است که وضوح خط عمودی آن ۱۰۸۰ پیکسل است و خط افقی این مجموعه نیز ۱۹۲۰ پیکسل است. اما از نظر فرمت دانلود ویدیو، این دوربین‌ها تفکیک‌پذیری ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل دارد که ۷۲۰ اشاره به خط پیکسل افقی و ۱۲۸۰ اشاره به خط پیکسل عمودی دارد. برای اتصالات شبکه‌ی این دوربین ، اتصال اترنت با سرعت 10 /100 مگابیت در هر ثانیه و یا اتصال وای‌فای با پهنای باند 2.4 گیگاهرتزی در نظر گرفته شده است.
در محفظه‌ی داخلی سیستم یک کابل USB کوچک، یک دستگاه شارژ USB و یک کابل صوتی وجود دارد. یک سیستم پخش صدا به همراه حسگر‌های کیفیت هوا، دما و رطوبت و یک میکروفن روی دوربین تعبیه شده است.
قیمت این سیستم 245 دلار است یعنی تقریباً در حدود ۸۷۰۰۰۰۰ریال.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر