وایونیکورن ، تک شاخ افسانه ای هندی در بازار موبایل !

وایونیکورن ، تک شاخ افسانه ای هندی در بازار موبایل !

وایونیکورن ( Yunicorn ) ، موبایلی مجهز به نمایشگر 5.5 اینچی ، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی ، یک باتری قدرتمند و اسکنر اثر انگشت در جست و جوی رقیب !

هند یک بازار جدید و داغ برای سازندگان گوشی های هوشمند است ؛ مکانی که در آن لحظه به لحظه رقابت فروش در بازار گوشی های همراه داغ تر می شود . به دنبال همین جریان و برای مقابله با سازندگان چینی ، سازنده ای هندی به نام یو ( Yu ) نیز دست به کار شده تا با عرضه گوشی های قدرتمند و ارزان قیمت خود با ارتش محصولات چینی مبارزه کند .

یو امروز از یک گوشی هوشمند با نام وایونیکورن رونمایی کرد . این تک شاخ آهنی به یک نمایشگر 5.5 اینچی 1920 در 1080 پیکسلی ، پردازشگر هشت هسته ای مدیاتک هلیو P10 ، رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی قابل ارتقاء 32 گیگابایتی مجهز است و 190 دلار قیمت دارد . از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند می توان به دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی ، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی ، باتری 4,000mAh و اسکنر اثر انگشت آن اشاره کرد . سازنده هندی اعلام کرده است که باتری وایونیکورن می تواند این دستگاه را به مدت دو روز سر پا نگه دارد .

یو یکی از شرکت های زیر مجموعه برند مایکرومکس ( Micromax ) می باشد . این شرکت نیز به ساخت گوشی های هوشمند اشتغال دارد و می خواهد به واسطه وایونیکورن حضور خود را در بازار گوشی های رنج متوسط ، که توسط محصولاتی چینی مانند Redmi Note 3 شیائومی و Zuk Z1 هواوی قبضه شده است ، پر رنگ تر سازد . 

بازار هند علی رغم این که مورد توجه سازندگان داخلی این کشور می باشد توجه سازندگان بین المللی را نیز به خود جلب کرده است . رشد سریع این بازار باعث شده که سازندگانی مانند اپل دست به کار شوند تا حضور پر رنگ تری در آن داشته باشند .

از اولین روزی که یو وارد بازار موبایل شده است 18 ماه می گذرد ؛ این سازنده تا به حال توانسته است بیش از 2 میلیون گوشی همراه را در اختیار کاربران بگذارد و هم اکنون به دنبال این است که در صنعت ساخت نرم افزار هم سهمی داشته باشد . ماه گذشته این سازنده از آغاز پروژه ای با نام Highway خبر داد که قرار است در آن با کمک نیروهای وطنی خود پلت فرمی با نام Open OS را وارد بازار کند . این پلت فرم بر مبنای نرم افزار Cyanogen و طبق نظرهای جامعه برنامه نویسان ساخته می شود تا کاربران و برنامه نویسان توانایی تنظیم و تغییر آن را داشته باشند . نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که نیمی از نرم افزار سازان دنیا در کشور هند مستقر هستند . 

یو اعلام کرده است که پلت فرم Open OS سرویس های محلی و بین المللی متعددی را پشتیبانی می کند از این رو کاربران این پلت فرم قادر خواهند بود تا با استفاده از آن کارهای زیادی را انجام دهند . 

سازنده هندی در نظر دارد پیش فروش گوشی جدید خود را از تاریخ 7 ژوئن ( 18 خرداد ) آغاز کند . 

منبع خبر: cnet

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر