پنج ابزار برای مشاهده آسمان شب و پیگیری رویدادهای نجومی

پنج ابزار برای مشاهده آسمان شب و پیگیری رویدادهای نجومی

اگر به نجوم علاقه مند هستید و رویدادهای آسمانی را دنبال می کنید با این پنج ابزار می توانید به راحتی با گوشی و یا کامپیوتر خود لذت استفاده از تلسکوپ را تجربه کنید.

اولین باری که با تلسکوپ به آسمان شب نگاه کردید را به یاد می آورید؟ همه آن ستاره ها، سیاره های دور- اجرام آسمانی که به صورتی شاعرانه سیاهی فضا را زیبا کرده اند. با کمک تکنولوژی می توانید آن لذت دوران کودکی را دوباره زنده کنید. 
امروزه برنامه هایی مانند  Stellarium وجود دارند که توسط آن ها می توانید با کامپیوتر خود آسمان شب را نظاره کنید. اما ما می خواهیم وبسایت ها و اپلیکیشن هایی را که به شما می گویند دقیقا چه چیزی را میبینید و چه زمانی آسمان را نظاره کنید به شما معرفی کنیم. 

Sky at a Glance (وب): راهنمای هفتگی برای مشاهده آسمان شب 
از سال 1941، آسمان و تلسکوپ یکی از بهترین راه ها برای پیگیری رویدادهای نجومی بوده است. اگر می خواهید بدانید که هر هفته در آسمان چه اتفاقاتی در حال افتادن است، هر جمعه به وبسایت Sky at a Glance سر بزنید و آن را به فیدلی و یا دیگر روزنامه خوان های RSS خود اضافه کنید. 


Sky at a Glance هر اتفاق مهمی که در آسمان بیوفتد را به شما خبر می دهد، همچنین درمورد دلیل وقوع اتفاق ها نیز اطلاع رسانی می کند. این وبسایت همچنین اطلاعاتی از وضعیت سیاره ها در منظومه شمسی نیز به شما می دهد. 
اگر نمی خواهید هر هفته از این اخبار مطلع شوید، می توانید به وبسایت  Telescopes.com سری بزنید تا مهم ترین خبرهای نجومی سال 2016 را دریافت کنید. تا پایان سال اتفاقات هیجان انگیزی در حال رخ دادن است! 

Heavens Above ( وب، اندروید): راهنمای مبتنی بر مکان برای آسمان 
Heavens Above وبسایتی است که هر کسی باید حداقل یک بار به آن سر بزند تا دریابد که چقدر چیزهای هیجان انگیزی در آسمان بالای سر ما وجود دارد. مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید و  Heavens Above هرچیزی که بخواهید بدانید را به شما می گوید: از ماهواره های بالای سرتان گرفته تا زمانی که ایستگاه فضایی بین المللی از شما می گذرد . 


بهترین چیز در مورد این برنامه نمودار تعاملی آسمان است، که نمایی نجومی از آسمان به شما نشان می دهد، شما حتی می توانید زمان را نیز تغییر دهید. این اپلیکیشن تعاملی است، در نتیجه می توانید روی هر ستاره، سیاره و یا صورت فلکی کلیک کنید تا در مورد آن اطلاعات به دست آورید. 
جدا از همه این ها، Heavens Above فضا را به گوشی اندروید شما می اورد. می توانید به صورت رایگان اپلیکیشن آن را روی گوشی اندروید خود دانلود کنید. 

Numerous( اندروید ، iOS): شمارش معکوس برای وقایع نجومی 
بعضی از وقایع نجومی را نباید از دست داد. شمارش معکوس به وقایع نجومی مهم حس بسیار خوبی دارد. Numerous یک اپلیکیشن شمارش معکوس برای وقایع نجومی است. 
تقویم وقایع نجومی موقعیت ماه، پرتاب موشک ها، ابرماه ها، کسوف، باران شهاب سنگ ، اسپیس ایکس، و غیره را ردیابی می کند. روی هر رویداد که کلیک کنید یک تالار گفت و گو برای شما باز می شود که می توانید با دیگر طرفداران درمورد آن رویداد صحبت کنید. 

SkyMaps ( وب): نقشه با جزئیات قابل پرینت آسمان شب 
وقتی که می خواهید واقعا آسمان شب را ببینید یک تقویم پرینت شده با جزئیات به کارتان می آید. SkyMaps هر چیزی که به آن نیاز داشته باشید، چه مبتدی باشید چه حرفه ای به شما می دهد. 


دانلود  Evening Sky Map رایگان است و برای سه نقطه از جهان موجود می باشد: نیمکره شمالی، استوا و یا نیمکره جنوبی. با آن، یاد می گیرید که چگونه سیاره ها، ستاره ها صور فلکی عمده، را شناسایی کنید، ستاره های دنباله دار را بیابید و آن ها را دنبال کنید و حتی کهکشان ها و سحابی ها را موقعیت یابی کنید. 
چیزهای بیشتری روی SkyMaps، مانند اطلس ستارکان برای مبتدی ها و اطلس های با جزئیات برای دیگران، به اضافه تقویم ماهانه SkyMaps که جزئیات روز به روز از اتفاقات مهم که در هر ماه می افتد برای علاقه مندان موجود می باشد. 

NASA SkyCal ( وب) : یک تقویم شخصی از وقایع آسمانی بسازید
مهم ترین سازمان فضایی جهان یک ابزار رایگان بسیار خوب دارد که توسط آن می توانید یک تقویم از وقایع آسمانی بسازید. استفاده از آن بسیار ساده است. اول، منطقه زمانی که در آن قرار دارید را انتخاب کنید.

سپس وقایع آسمانی را انتخاب کرده و آن ها را به تقویم اضافه کنید. گزینه های شما فازهای ماه، کسوف، نقطه اعتدالین و تحولات، اوج ماه و یا حضیض، پیوستگی ماه- سیاره ، رویدادهای زمین و باران شهاب سنگ می باشند. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر