به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست !

به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست !

پایان راه پیام رسان وب فیس بوک در گوشی های همراه !

فیس بوک و فیس بوک مسنجر این روزها حال خوشی ندارند . تا به امروز کاربران گوشی های همراه می توانستند در صورت نصب نکردن نرم افزار پیام رسان مسنجر ، از طریق مرورگرهای وب گوشی های همراه با مخاطبان خود چت کنند اما هم اکنون این امکان نیز به پایان راه خود رسیده است .

فیس بوک گفته است که کاربرانی که از طریق وب سایت فیس بوک گوشی خود پیام رسانی می کنند به زودی تنها می توانند از طریق نرم افزار مسنجر پیام های خود را ببینند . ظاهرا فیس بوک در نظر دارد همان طور که در نرم افزار اصلی به عمر این عاملیت پایان داد در نرم افزار گوشی همراه هم لطف این نوع پیام رسانی را از کاربران دریغ کند . 

پایان دادن به کار این ابزار برای کاربرانی که به هر دلیلی نمی خواهند و یا نمی توانند نرم افزار مسنجر را روی گوشی های خود نصب کنند ، خبر خوبی نیست اگرچه که فیس بوک ، هم اکنون با توجه به این که پیام رسانی فردی طرفداران بیشتری پیدا کرده است ، از این طریق می تواند همه کاربران خود را به استفاده از نرم افزار مسنجر مجبور سازد .

گفت و گو ، تنها راه رسیدن به هدف !

مسنجر در مرورگرهای دسکتاپ همچنان به زندگی خود ادامه می دهد اما کاربران گوشی های همراه در طول چند هفته آینده دیگر شانس استفاده از این ابزار را در اختیار نخواهند داشت زیرا زمانی که نرم افزار ویندوز 10 موبایل عرضه شود همه بازار توسط این نرم افزار قبضه می گردد .

به زودی نرم افزار Facebook Lite به عنوان تنها جانشین نرم افزارهای رسمی مسنجر معرفی می شود اما تنها کاربرانی می توانند از این ابزار استفاده کنند که نام کشور آن ها در لیست کشورهای پشتیبانی کننده این نرم افزار آورده شده باشد . مصرف دیتای نرم افزار جدید در مقایسه با مسنجر کمتر می باشد به همین دلیل می توان گفت که این اپلیکیشن به زودی می تواند جای مسنجر را در قلب کاربران پر کند . 

مسنجر به فیس بوک تعلق دارد به همین دلیل این سازنده صاحب اختیار آن است و می تواند هم برنامه ای را که می خواهد در مورد آن پیاده کند اگرچه که روند جدیدی که فیس بوک اتخاذ کرده است بازخورد چندان خوبی برای این سازنده از طرف کاربران نخواهد داشت ؛ در هر حال نرم افزارهای پیام رسان زیادی در بازار موجود می باشند که می توانند کاربران را در امر پیام رسانی یاری کنند هرچند که بعید نیست که انتخاب بعدی کاربر هم توسط مارک زاکربرگ ایفای نقش می کند . 

منبع خبر: techradar

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر