ورود اسوس (Asus) به صفحه ی ربات های خانگی با زنبو (Zenbo)

ورود اسوس (Asus) به صفحه ی ربات های خانگی با زنبو (Zenbo)

اگر شما یکی از مالکان آمازون اکو (Amazon Echo) هستید و مایلید دستگاهی داشته باشید که در خانه شما را همراهی کند؛ درست همانند دنبال کننده ی جنگ ستارگان، شرکت اسوس محصولی برای شما ارائه کرده است: ربات زنبو که هزینه ی خرید آن 599 دلار است.

امروز در برنامه ی Computex  الکترونیک تایوان، آی مک G4 را ارائه کردند، اما بیش این محصول بیش از یک کامپیوتر است. گوی سفید زنبو مجموعه ای از چرخ ها را پنهان کرده است که آن را قادر به حرکت در اطراف خانه می کند، برای کودکان داستان بخواند و یاد آوری کند که برای صبحانه چه میزان آرد در وافل هر فرد ریخته شود.
چهره ی این ربات صفحه ای است که بازویی فلزی و براقی آن را به بدنه متصل کرده است. صفحه نمایشی بیضی شکل که اطلاعات را به شما نشان می دهد و یا چهره ی عادی ربات را نمایش می دهد که شامل چشم ها و دهان است. همچنین شامل یک دوربین است که قادر به عکس گرفتن و فیلم برداری می باشد. همچنین خدمتی را تحت عنوان نظارت به خانه از راه دور از طریق یک برنامه ارائه می دهد.
به علاوه ایسوس (Asus) نظارت ویژه را برای افرادی که از سالمندان مراقبت می کنند ارائه می کند که بسیار مفید است. اگر فرد سالمندی در حال افتادن باشد یا به نظر برسد که به زمین خورده است، زنبود سریعا تماسی اضطراری برقرار و اطلاع رسانی می کند.
برخی از این قابلیت ها به صورت پیش فرض برای این ربات در نظر گرفته و ساخته شده اند. این ربات به همراه کتاب خانه ای از کتاب ها برای کودکان، بازی های تعاملی و چند نفره و یک دانشنامه ارائه می شود. ویژگی های دیگر مانند کنترل وسایل خانه به پشتیبانی توسعه دهنده نیازمند است.
جدا از بحث تحرک، قابلیت هوش مصنوعی این ربات بسیار شبیه به اکو و یا خانه ی گوگل (Google Home) که در حال آمدن به بازار است می باشد. زنبو به در خواست های افراد گوش می دهد و واکنش نشان می دهد، به حساب های رسانه های اجتماعی متصول می شود و با صدای صوتی با کیفیت استریو که از اسپیکر درونی اش پخش می شود صحبت می کند.
زنبو همچنین یادآور ربات های Soffbank’s Pepper و ماشین های انسان نما که قادرند صاحبانشان را بر اساس تن صدا و عبارات تشخیص دهند. اما هزینه ای بالغ بر 1700 دلار دارند و هنوز ب طور گسترده در دسترس نیستند گرچه تقریبا دو سال از اعلام و ارائه آن ها می گذرد.
اگر ایسوس بتواند ووهمه ی ویژگی هایی را که امروز اعلام کرده است با قیمت 599 دلار ارائه کند، به خوبی می تواند به تحقق چشم انداز جانی شی (Johnney Shih) مدیریت این شرکت کمک کند که می گوید باید ربات ها را برای هر کاری در نگه داری از خانه به کار گرفت.

 

منبع خبر: http://uk.pcmag.com/

مرضیه حقیقی

مرضیه حقیقی

مرضیه دانشجوی رشته ی کامپیوتر گرایش نرم افزار هست. اوقات فراغت خود را با مطالعه و تماشای فیلم می گذراند. از علاقه مندی های مرضیه موسیقی است. :)


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر