پتنت جدید مایکروسافت برای کورتانا

پتنت جدید مایکروسافت برای کورتانا

مایکروسافت می‌خواهد امکانی به دستیار هوشمند Cortana اضافه کند که طبق آن، دستگاه‌های مایکروسافت به‌طور هوشمند به درخواست‌های ما پاسخ می‌دهند.

مایکروسافت درخواست پتنتی را داده که با تکنولوژی‌اش فقط یک دستگاه با شنیدن «Hey, Cortana» فعال می‌شود. اگر هم موبایل ویندوز 10 داشته باشید، هم مچ‌بند مایکروسافت بند، هم سرفیس پرو 4 و هم کامپیوتری با ویندوز 10 و از کورتانا چیزی بپرسید، ناگهان همه این دستگاه‌ها با هم فعال می‌شوند و جواب شما را می‌دهند.

 

برای مثال، اگر بخواهید برای صبح بیدار شدن آلارمی روی گوشی‌تان تنظیم کنید، آلارم ممکن است روی دستگاه دیگری تنظیم شود. در این پتنت، که «داوری دستگاه برای دستگاه‌های شنیداری» نام دارد، دستگاه‌ها پیش از فعال شدن با هم گفت‌وگو می‌کنند و درنهایت به نتیجه می‌رسند که کدام یک وظیفه مورد نظر را برعهده بگیرد.
یک مثال دیگر این است که اگر دستگاهی در انجام دادن وظیفه‌ای ناتوان باشد، آن را به دستگاهی دیگر می‌سپرد. مثلا اگر روی کامپیوتر خود بنویسید «Call Mom»، کامپیوتر این وظیفه را به موبایل منتقل می‌کند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر