تبدیل تصاویر به نقاشی در فتوشاپ

تبدیل تصاویر به نقاشی در فتوشاپ

افکت تبدیل عکس به کارتون یکی از افکت های مورد علاقه ی ما در فتوشاپ است و استفاده از آن به طور غافلگیر کننده ای آسان است. در این سری آموزشی به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از فیلترها و قلم موها ، تصاویر را به کارتون تبدیل کنید.

فیلتر هایی که تصاویر شما را به طراحی با نقاشی تبدیل کنند ، سال های زیادی در فتوشاپ وجود داشتند . با این وجود ، همیشه با دو مشکل در ارتباط با آن ها روبرو بودیم :اول اینکه آن ها بیش از حد مورد استفاده قرار می گرفتند و دوم اینکه بیشتر آنها به قدر کافی خوب و متقاعد کننده نبودند.

برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب ، چیزی بیشتر از اعمال یک فیلتر بر روی تصویر لازم بود ، در عوض می بایست ترکیبی از فیلترها را با نقاشی دستی و دیگر مهارت های فتوشاپ به کار برد.در این سری آموزشی شما چگونگی تبدیل یک تصویر پرتره را به یک کاریکاتور ، به کمک تعداد کمی از فیلترهای فتوشاپ و تعدادی قلم مو ، فرا خواهید گرفت.

ما با ساخت یک طراحی از مرد خالکوبی دار بالا شروع خواهیم کرد که در بردارنده ی استفاده ی غیر طبیعی از فیلتر Gaussian blur می باشد.از اینجا به بعد ما از قلم مو برای رنگی کردن ِ پوست ، مو و لباس ها استفاده خواهیم کرد.

همچنین با ترکیب تاتوی اصلی با کارتون خود ، برای خود زمان ذخیره می کنیم. و برای اتمام آن از افکت ایجاد خط های سطحی برای پس زمینه استفاده خواهیم کرد.

1.    تبدیل به طراحی 


تصویر اولیه ی خود را باز کنید . برای ایجاد یک کپی از  لایه ی پس زمینه کلیدهای   Cmd/Ctrl+J را فشار داده و سپس با زدن دکمه های Cmd/Ctrl+shift+U رنگ را از کار خود بردارید.  دوباره کلیدهای Cmd/Ctrl+J را زده و پس از آن کلید Cmd/Ctrl+I را برای برعکس کردن فام فشار دهید. حالت   Blend Mode را به Color Dodge  تغییر دهید. به منوی فیلتر> Blur > Gussian Blur بروید . زاویه را بر روی 8 تنظیم کرده و Ok را فشار دهید.

2.    خط ها را قوی تر کنید .


ابتدا کلیدهای Cmd/Ctrl+Shift+Alt+E را برای ادغام و تبدیل به یک لایه ی جدید فشار داده و سپس با فشار دادن کلیدهای Cmd/Ctrl+J  از آن کپی بگیرید . حالت Blend Mode را به Multiply   تغییر داده ، سپس لایه را سه بار کپی کرده تا خط ها را قوی تر کنید. بالاترین لایه را سایه روشن بزنید ، بر روی لایه ی بالای پس زمینه Shift+Click کنید و سپس کلید های Cmd/Ctrl+E را برای ادغام فشار دهید. نام لایه را به طراحی تغییر دهید.

3.    کار را تر و تمیز کنید.


لایه ای جدید بسازید و آن را زیر لایه ی طراحی بکشید. سپس به منوی Edit Filter رفته و گزینه ی Fill Layer را انتخاب کنید. تنظیمات را بر روی سفید بگذارید و Ok کنید. سپس لایه ی طراحی را سایه روشن کرده و بعد گزینه ی AddLayer Mask را از پنل لایه ها انتخاب کنید.  ابزار قلم مو را انتخاب کرده و رنگ را روی سیاه تنظیم کنید و سپس تصویر را رنگ زده تا پوست ، موها و لباس ها مرتب شوند.

4.    با رنگ ها نقاشی کنید.


حالت Blend Mode لایه ی طراحی را به Multiply تغییر داده ، سپس لایه ای جدید ساخته و آن را به زیر لایه ی طراحی بکشید. ابزار قلم مو را انتخاب کرده و رنگی را برای پوست انتخاب کنید و سپس شروع به رنگ آمیزی کنید.لایه های جدید بیشتری بسازید و رنگ های متفاوتی را برای موها ، چشم ها ، دهان و شلوار جین استفاده کنید.


5.    خالکوبی ها را نمایان سازید.

 

لایه ی پس زمینه را کپی کنید و لایه ی جدید را به زیر لایه ی طراحی بکشید . به منوی زیر بروید :
Filters>Brush Strokes> Ink Outlines
تنظیمات پیش فرض را به حال خود رها کنید و Ok را بزنید.  روی آیکون Add Layer Mask  کلید های Alt+Click را همزمان فشار دهید تا ماسکی را اضافه کنید که لایه را مخفی می نماید . سپس با رنگ سفید ، رنگ آمیزی کنید تا خالکوبی ها نمایان شوند . سپس لایه ی سفید را سایه روشن کنید.

6.    افکت های پس زمینه را اضافه کنید.


به منوی Filter>Texturiser>Grain رفته و مدل گزینه ی Grain را به این صورت تنظیم کنید :
Vertical , Intensity 100,Contrast 0
سپس به منوی   Filter>Blur>Gussian Bur  رفته  و درجه را بر روی 4 بگذارید. 
به منوی Filter>Distort>Plar Corrdinates رفته و حالت Rectangular را به Polar تغییر دهید. کلیدهای Cmd/Ctrl+U را زده ، رنگ ها را بررسی و چک نمایید و گزینه ی Hue (فام رنگی )  را بر روی عدد 211 تنظیم کنید. روی هر خطی که نشان داده می شود  ، با رنگ سفید رنگ آمیزی کنید.

نکته ی آخر :
زمانی که قسمت های مختلف تصویری را رنگ آمیزی می کنید ، همیشه برای هر رنگ مجزا از لایه ای جدید استفاده کنید که بتوانید تغییراتی همچون پاک کردن ، تنظیم مایه ی رنگ یا تغییر سایه ها را به راحتی و در هر زمان که مایلید انجام دهید.

 

منبع خبر: techradar

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

arsham

چهارشنبه, 19 خرداد 1395

با سلام.لطفا باز هم آموزش بذارید،چون کاربردی تره.مخصوصا در زمینه illustrator و photoshop. و افترایفکت.

پاسخ

ثبت نظر