سریع ترین دوربین های موبایل 2016 : سریع ترین در تصویربرداری !

سریع ترین دوربین های موبایل 2016 : سریع ترین در تصویربرداری !

این روزها دوربین های گوشی های همراه نه تنها به دلیل کیفیت خوب بلکه به علت فراهم ساخت امکان تصویربرداری لحظه ای مورد ستایش قرار می گیرند . یکی از مزایای این دوربین ها این است که شما می توانید به سرعت آن ها را راه اندازی کنید و از صحنه مورد نظر خود عکس بگیرید ؛ از این رو سرعت بالا یک مزیت محسوب می شود وقتی که در نظر بگیرید که یک صحنه خوب برای مدتی طولانی باقی نمی ماند .

همین خصوصیت باعث می شود که هنگام بررسی و مقایسه دوربین های گوشی های همراه سرعت دوربین ها هم نقش تعیین کننده ای در انتخاب کاربر داشته باشد . در این مطلب به بررسی سرعت تصویربرداری برترین گوشی های برترین سازندگان جهان پرداخته شده است . همه این گوشی ها unlocked می باشند .

نحوه اجرای تست : ابتدا روی آیکون دوربین کلیک شده و سپس زمان فوکوس کردن دوربین محاسبه گردیده است . این فرآیند چند بار انجام شده و در آخر میانگین دفعات تست به عنوان نتیجه نهایی گزارش شده است .

رتبه اول : سامسونگ گلکسی S7 و گلکسی S7 ادج

بعید نبود که گوشی های گلکسی S7 و گلکسی S7 ادج برنده این تست باشند . این دو دستگاه با اختلاف زمان کمی توانستند آیفون های شرکت رقیب را پست سر بگذارند . سرعت تصویربرداری معمولی در این گوشی ها 1.5 ثانیه و سرعت تصویربرداری HDR آن ها 1.6 ثانیه می باشد . سرعت هر دو گوشی در تصویربرداری برابر بود زیرا سازنده کره ای در ساخت هر دو مدل از پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 820 استفاده کرده است . باید به این نکته نیز اشاره کرد که سامسونگ نرم افزار دوربین گوشی های خود را در حافظه دستگاه نصب کرده است ، این کار باعث می شود که زمان عمل کردن این نرم افزار به حداقل برسد . قرارگیری نرم افزار در حافظه گوشی همچنان باعث می شود که کاربر بتواند به واسطه قابلیت Quick Launch با دو بار کلیک کردن بر روی کلید خانه ، دوربین را در هر زمانی فعال سازد . تا به حال این روش سریع ترین راهکار برای راه اندازی دوربین بوده است ؛ به همین دلیل باید به سامسونگ آفرین گفت .

سرعت تصویربرداری همچنین در بدترین شرایط نیز اندازه گیری شده است : در یک اتاق بسیار تاریک با درجه روشنی 2 lux ، گلکسی S7 توانست در مقایسه با آیفون 6s در مدت زمان بسیار کمتری تصویربرداری کند . ارقام ثبت شده نشان دادند که سرعت میانگین تصویربرداری گلکسی 2 ثانیه و سرعت میانگین تصویربرداری آیفون 2.6 ثانیه بوده است . 

رتبه دوم : آیفون 6s و 6s پلاس

در این رتبه بندی بعد از سامسونگ ، اپل قرار گرفت . آیفون تا به حال بالاترین رتبه را از نظر داشتن یک دوربین قابل اطمینان و سریع به خود اختصاص می داده اما این بار در مقام دوم قرار گرفته است . این گوشی هوشمند هنوز هم سرعت بالایی در تصویربرداری دارد اگرچه که این مشخصه کمی در شرایط سخت کم رنگ می شود . آیفون میانبر دابل کلیک فعال سازی دوربین را ندارد اما کاربران می توانند از یک میانبر دوربین که در قسمت Control Center این دستگاه قرار گرفته است ، استفاده کنند ؛ البته باید به این امر اشاره کرد که این میانبر هم نمی تواند مقام اول سامسونگ را به اپل بدهد . آیفون 6s پلاس از نظر سرعت دوربین کمی سریع تر از برادر کوچک تر خود عمل می کند . 

رتبه سوم : سونی اکسپریا X

باعث تعجب بود که اکسپریا X سونی توانست در 3 رتبه اول قرار بگیرد . این گوشی هوشمند از یک دوربین 23 مگاپیکسلی بهره می برد که راه اندازی آن از طریق شاتر فیزیکی کمی زمان بر است اما اگر که بخواهید با استفاده از آیکون دوربین تصویربرداری خود را آغاز کنید متوجه می شوید که سرعت راه اندازی کمی افزایش می یابد . اکسپریا X اختلاف سرعت کمی با گوشی های گلکسی و آیفون دارد اما میانجی دوربین آن باید از برخی لحاظ اصلاح گردد ( زمانی که کاربر گوشی را می چرخاند میانجی دوربین نمی تواند این چرخش را دنبال کند ، در میانجی اثری از یک دکمه اختصاصی برای فیلم برداری نیست و ... ) . 

رتبه چهارم : مایکروسافت لومیا 950 XL

لومیا 950 XL با قرار گیری در این رتبه همه را غافل گیر کرد زیرا علی رغم این که مایکروسافت این گوشی هوشمند را به طور قابل توجهی ارتقاء نداده و پلت فرم موبایل این سازنده هم وضعیت چندان خوبی ندارد باز هم لومیا توانست رتبه خوبی را کسب کند . لومیا 1020 یکی از گوشی های مایکروسافت می باشد که عملکرد خیره کننده ای از نظر کیفیت تصویربرداری دارد اما آنچه قابلیت های دوربین این گوشی هوشمند را کم رنگ تر می کند سرعت کند تصویربرداری آن است . باعث خوشحالی است که مایکروسافت توانسته مشکلات سرعت تصویربرداری را در لومیا 950 XL برطرف کند .

رتبه پنجم : نکسوس 6P ، آیفون SE و ال جی G5

این سه گوشی هوشمند توانستند در مدت زمان میانگین 2.2 ثانیه تصویربرداری کنند . نکسوس 6P از قابلیت دابل کلیک برای راه اندازی دوربین خود بهره می برد اما این قابلیت عملکرد چندان خوبی ندارد به این نحو که لرزش طولانی مدت و شدید آن آزاردهنده می باشد . 

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر