ارتقای ویندوز نسخه‌ی 7 و یا 8.1 به ویندوز نسخه‌ی 10

ارتقای ویندوز نسخه‌ی 7 و یا 8.1 به ویندوز نسخه‌ی 10


شرکت مایکروسافت برای نسخه‌های قبلی ویندوز، بسته‌های نرم‌افزاری ارتقای ویندوز در نظر گرفته است که اکثر آن‌ها رایگان هستند. از نظر اقتصادی به نفع شرکت مایکروسافت است که کاربران به نسخه‌ی جدید ویندوز روی آورند. در سال‌های گذشته، بسته‌های نرم‌افزاری ارتقای ویندوز، در قالب CD و یا DVD عرضه می‌شدند وکاربران می‌بایست ساعت‌ها زمان صرف ارتقای سیستم‌عامل می‌کردند.


در این مطلب شیوه‌ای بسیار راحت‌تر برای ارتقای نسخه‌ی ویندوز و بروزرسانی آن ارائه شده است.
با برنامه‌ی Windows Insider شروع می‌کنیم. این برنامه نسخه‌های جدید توسعه داده شده برای سیستم‌عامل ویندوز را که پیش از این تنها در اختیار توسعه‌دهندگان بوده است، در اختیار عموم قرار می‌دهد؛ اگر برای این برنامه هنوز حساب کاربری ندارید، از حساب کاربری ویندوز استفاده کنید. در صفحه‌ی اصلی این برنامه، گزینه‌ی "شروع برای کامپیوتر شخصی" را انتخاب کنید.
سپس قادرید نسخه‌ی نمایشی تمام برنامه‌های در دسترس را ببینید؛ گزینه "شروع ارتقا" را انتخاب کنید.
پس از این انتخاب، فایلی شروع به دانلودشدن می‌کند. این فایل حاوی محتوای بروزرسانی و ارتقای ویندوز، برای دانلود و نصب نسخه‌ی پیش‌ نمایشی ویندوز 10 است.
باید توجه داشت که پیش از شروع فرآیند ارتقای ویندوز، هیچ گونه پیامی پیروی گواهی و مجوز به کاربر نشان داده نمی‌شود.
پیش از شروع فرآیند ارتقای ویندوز، سخت‌افزار کامپیوتر شروع به بررسی سازگار بودن با نسخه‌ی جدید ویندوز می‌کند.
پس از اینکه همه‌ی موارد چک شد و همه‌ی جوانب در نظر گرفته شد، پیامی مبنی بر این‌که ویندوز 10 آماده‌ی نصب است، ظاهر می‌شود. فرآیند نصب می‌تواند به زمانی دیگر موکول شود و یا همان موقع شروع به نصب آن کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر