با Motion Stills گوگل از عکس های خود فایل های Gif قابل اشتراک بسازید !

با Motion Stills گوگل از عکس های خود فایل های Gif قابل اشتراک بسازید !

کاربران پلت فرم iOS از این به بعد عکس های Gif بیشتری خواهند داشت !

گوگل اخیرا یک نرم افزار بسیار خوب را به طور اختصاصی برای کاربران پلت فرم iOS روانه بازار کرده است . این نرم افزار موشن استیلز ( Motion Stills ) نام دارد و کاربران اپل را قادر می سازد تا راحت تر فایل های لایو فوتوز ( Live Photos ) خود را با دیگران به اشتراک بگذارند .

محض اطلاع ، لایو فوتوز کلیپ های ویدئویی کوتاهی هستند که قبل و بعد از گرفتن تصویر با استفاده از دوربین گوشی های آیفون گرفته می شوند . این فایل ها در واقع گونه ای از فایل های GIF می باشند که فقط در دستگاه های اپل قابل مشاهده هستند از این رو مشکل این بود که کاربران اپل تا به حال نمی توانستند این تصاویر را با دوستان اندروید سوار خود به اشتراک بگذارند . برای همین نرم افزار موشن استیلز گوگل آمده است تا با تبدیل تصاویر لایو فوتوز به تصاویر GIF این امکان را فراهم سازد . این نرم افزار همچنین با استفاده از یک فناوری تثبیت سازی ویدئویی امکان به اشتراک گذاری این فایل ها را تسهیل می سازد .

گوگل در توضیح نحوه عملکرد این نرم افزار مطالب زیر را ارائه کرده است :

" ما این فناوری را با تثبیت سازی صد ها میلیون فیلم ویدئویی و ساختن انیمیشن های GIF از تصاویر گرفته شده توسط دوربین های موبایل های مختلف ساختیم . الگوریتم ما از یک برنامه نویسی خطی برای محاسبه کردن یک مسیر تصویر برداری مجازی استفاده می کند .  این الگوریتم به منظور طرح سازی مجدد کلیپ های ویدئویی و تصاویر گرفته شده بهینه سازی شده است ؛ با عملکردی مشابه این که فایل های ساخته شده با استفاده از تجهیزات تثبیت سازی فیلم برداری شده اند . این الگوریتم یک پیش زمینه ساکن و یا یک بستر سینماتیک خلق می کند تا بی ثباتی های ایجاد شده در فایل ها را از بین ببرد .

چالشی که با آن مواجه بودیم این بود که فناوری طراحی شده را در مرکز داده های خود اجرا کنیم و همچنین آن را کوچک تر سازیم تا در گوشی های موبایل نیز بتواند ایفای نقش کند . ما ابتدا توانستیم با استفاده از تکنیک هایی نظیر کاهش موقتی رزولوشن تصویر ، تجزیه سازی پارامترهای حرکتی و GLOP به 40x افزایش سرعت دست یابیم و سپس به کمک محاسبه الگوهای پیچشی دارای وضوح پایین ، به منظور اجرای پرداخت گرافیکی واقعی ، فضای متراکم و سرعت بیشتری را کسب کردیم ؛ درست همانند آن چیزی که در بازی های ویدئویی رخ می دهد . "

موشن استیلز نرم افزاری است که در گوشی شما ساکن می شود و برای ایفای نقش به اتصال اینترنت هم نیازی ندارد . برای استفاده از این نرم افزار حتی نیازی نیست که کاربران در سایت و یا جای خاصی نام نویسی کنند . 

چرا فقط برای پلت فرم iOS ؟ گوگل می گوید این راهکار به ما کمک می کند که روی فناوری مورد نیاز برای ساخت کلیپ های کوتاه ویدئویی آزمایش کنیم و این فناوری را ارتقاء دهیم . 

گوگل در نظر دارد بر مبنای بازخورد کاربران این ویژگی را به فایل های لایو فوتوز منتقل سازد . حال اگر که یک گوشی آیفون دارید و می خواهید فایل های خود را با مخاطبان اندروید خود به اشتراک بگذارید باید به اپ استور بروید و نرم افزار جدید موشن استیلز را دانلود کنید .

منبع خبر: androidauthority

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر