دوازده پروژه رزبری پای برای پرینتر سه بعدی

دوازده پروژه رزبری پای برای پرینتر سه بعدی

اگر یک رزبری پای و یک پرینتر سه بعدی داشته باشید، هرکاری می توانید انجام دهید. در این مقاله دوازده پروژه ساخته شده توسط رزبری پای و پرینتر سه بعدی را معرفی می کنیم.

شاید هیچ چیز بهتر از یک پرینتر سه بعدی برای پروژه DIY یا " خودت انجام بده" شما وجود نداشته باشد. با داشتن دستگاهی که می تواند هر گونه کیس، فریم، و غیره را بسازد می توانید کارهای شگفت انگیزی بکنید. 
رزبری پای نیز یک دستگاه حیاتی برای عاشقان پروژه های " خودت انجام بده" می باشد. این وسیله به درد هر چیزی فکرش را بکنید، از مرکز مدیا خانه گرفته تا مدیریت خانه های هوشمند و حتی فضانورودی به کار می آید. 
حال فکر کنید وقتی این دو وسیله مهم برای پروژه های " خودت انجام بده" را کنار هم قرار دهید چه می شود؟ در این مقاله به 12 پروژه رزبری پای که با پرینتر سه بعدی درست می شوند می اندازیم. 

پروژه های بازی برای رزبری پای 
The PiGrrl Nintendo Game Boy Clone
شاید یکی از پر طرفدار ترین مصارف رزبری پای مرکز بازی های قدیمی است و این پروژه با تمرکز روی تقلید یک پلت فرم و ساخت کیس مناسب شما را یک قدم به جلو می برد. 
PiGrrl توسط LadyAda ساخته شده است و شما می توانید دستورالعمل کامل آن را روی سایت Adafruit ، که شامل لینک به هر سخت افزاری که مورد نیاز شما است نیز می شود ببینید. این ساختار از یک کنترل گر بازی Nintendo استفاده می کند، اما جایگزین هایی نیز برای آن وجود دارد. 

The Super Game Pi, Game Boy Advance Clone
Adafruit همچنین برای آنچه Super Game Pi می نامند دستورالعمل ایجاد کرده است، که یک کلون از بازی های سال 2001 Game Boy Advance می باشند. 
فایل پرینتر سه بعدی آن دکمه های بیشتری از PiGrrl دارد، اما مشابه آن به یک کنترل گر SNES وابسته است. به اندازه PiGrrl مفرح است و صفحه بزرگتری نیز دارد. 

Gameboy Nano
یک پروژه سه بعدی بازی عالی دیگر برای رزبری پای Gameboy Nano می باشد که به  Pi Zero متکی است، و طرح آن را می توانید از Thingverse دانلود کنید. 
در حالی که هنوز هیچ گونه جزئیاتی از فرمت این ساخت موجود نیست، به نظر می رسد که لازمه های آن یک صفحه نمایش و یک کنترل گر کوچک است، البته ممکن است شما بخواهید یک ست کنترل به آن اضافه کنید و یک کنترل گر بلوتوث یا USB را به  Pi Zero متصل کنید. 

Google Glass با رزبری پای 
آیا می خواهید هر نکته و مطلبی را در مورد هر جایی که می بینید دریابید؟ گوگل گلس به درد شما می خورد، اما شما می توانید این پروژه را با رزبری پای و یک پرینتر سه بعدی بسازید. 
فایل پرینت سه بعدی گوگل گلس را می توانید در وبسایت Thingiverse بیابید، در حالی که صفحه نمایش اصلی ترین بخش است، که می توان از شیشه تلویزیون به جای آن استفاده کرد. 
البته نمی گوییم که چیزی که ساخته می شود کیفیت گوگل گلس را دارد، اما ارزشش را دارد! 

لپ تاپ های رزبری پای
حتما می دانید که  Pi Top از اول به عنوان پروژه لپ تاپ سه بعدی پرینت شده برای رزبری پای ساخته شد، البته پیش از آن که کمپین Kickstarter موفقیت تجاری برای آن ها ایجاد کند. اما قطعا تنها لپ تاپ رزبری پای ساخته شده نیست. 

موبایل Pi-To-Go
البته نه به اندازه لپ تاپ های  Pi Top، اما  Pi-To-Go نیز با وجود یک صفحه نمایش تا خورده و یک صفحه کلید پروژه بسیار جالبی است. 
بخش پایینی  Pi-To-Go پر از باتری هایی است که از روی باتری لپ تاپ قدیمی Dell Latitude D600 ساخته شده است، در حالی که پشت صفحه و Pi یک درایو حالت جامد 64 گیگابایتی وجود دارد. 

کیس دسکتاپ رزبری پای
شما همچنین می توانید با استفاده از رزبری پای و پرینتر سه بعدی یک کیس دسکتاپ بسازید. 

PiBook
یک رزبری پای در فرم کامپیوتر دسکتاپ ، با یک واحد پایه و یک صفحه نمایش روی آن است. 
برخلاف اسم آن، PiBook هیچ شباهتی به یک کتاب ندارد، اما توقع شما را از ساخت یک چیز خوب با رزبری پای و پرینتر سه بعدی برآورده می کند. 

تبلت رزبری پای سه بعدی پرینت شده 
پروژه های ساخت تبلت های رزبری پای زیادی این روزها وجود دارد. اما یکی از بهترین های آن ها از Adafruit می باشد . می توانید فایل آن را که در  Thingverse موجود می باشد ،در پرینتر سه بعدی خود دانلود کنید. 
کیس طراحی شده با CAD یک+ Raspberry Pi A را در خود جای می دهد و یک صفحه نمایش TFT 3.5 اینچی دارد. بسیاری از TFT های موجود حتی صفحه نمایش لمسی نیز دارند. 

کیس های رزبری پای پرینت شده سه بعدی 
در نهایت، نگاهی می اندازیم به چند کیس رزبری پای عالی که می توانید آن ها را پرینت سه بعدی کنید. 

RetroNintastic
ایده این کیس رزبری پای از یک سیستم سرگرمی Nintendo کلاسیک گرفته شده است و دارای یک در است که دسترسی به کارت اس دی Pi ، درست در جایی که شکاف کارتیج قرار دارد را فراهم می کند. 

یک پای تمشک! ( رزبری به معنی تمشک است) 
قطعا اشتهای شما نیز با دیدن این کیس رزبری پای پرینت سه بعدی خوشمزه باز شده است، که البته توصیف خوبی از نام این دستگاه است. 

رزبری، همه جا 
وقتی صحبت از تفسیر تحت اللفظی می شود، می توانیم " پای" را فراموش کنیم و فقط روی " رزبری ( تمشک" تمرکز کنیم. کیس 3000  Very Berry Pi یکی از بهترین کیس های رزبری پای موجود است، و به دلیل بزرگ تر بودن آن نسبت به دیگر کیس هاست فضای کافی برای کابل ها و کارت هایی که در آن نصب می شود را دارد. 

کیس پوشیدنی پای Fallout-Style Pip-Boy
در حالی که این پروژه برای پرینت سه بعدی کمی سنگین است، و نیازمند یک منبع نیرو قابل حمل برای رزبری پای می باشد-اگر بتوانید آن را درست کنید، پروژه  بسیار عالی می شود، اگر یکی از طرفداران Fallout هستید و یا می خواهید هرجا که می روید Pi خود را نیز با خود ببرید، این کیس به درد شما می خورد. البته شما نیاز به یک صفحه نمایش لمسی نیز دارید. 

سازگاری کیس پرینت شده سه بعدی رزبری پای 
وقتی صحبت از کیس های پرینت شده سه بعدی رزبری پای می شود، باید بدانید که تفاوت بین مدل های مختلف یه این معنی است که همه کیس ها مناسب نیستند. مثلا در مورد کیس رزبری پای برای پرینتر سه بعدی، آزمایش کنید که حتما کیس با درگاه و محل LED پای شما سازگاری داشته باشد. 
رزبری پای و پروژه های پرینت سه بعدی مانند تمشک و بستنی می مانند! همانطور که می بینید خیلی به هم می آیند و کارهای زیادی با آن ها می توان انجام داد. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

اسماعیل

یک‌شنبه, 30 شهریور 1399

پرینتر سه بعدی هم ساخته میشه با رزبری پای؟

پاسخ

ثبت نظر