لنوو Phab2 Pro اولین مبارز از پروژه تانگو !

لنوو Phab2 Pro اولین مبارز از پروژه تانگو !

دوربین ها و سنسورهای جدید دید جدیدی را از اطراف در اختیار این گوشی 500 دلاری گذاشته اند .

نسل دوم گوشی های فب لنوو بالاخره رسیدند . این گوشی های هوشمند اولین دستگاه های ساخته شده لنوو در پروژه تانگو می باشد که می تواند با دوربین ها و سنسورهای جدید خود نقشه دقیقی را از محیط اطراف در اختیار کاربر بگذارند . لنوو اواخر سال گذشته دو دستگاه 7 اینچی را با نام فب و فب پلاس وارد بازار کرد و هم اکنون نیز سه مدل 6.4 اینچی را با نام های فب 2 Pro ، فب 2 پلاس و فب 2 در معرض عموم قرار داده است .

فب 2 پرو یک محصول خاص می باشد زیرا ATAP گوگل را ، که چند سال است به کاربران وعده داده شده ، ارائه می کند . گوگل و لنوو با همکاری دانشمندان ، برنامه نویسان و برخی از شرکت های معتبر نرم افزارهایی را ساخته اند که با توانایی های فب 2 پرو تطابق دارد . از قابلیت های خاص فب 2 پرو می توان به دوربین های دو قلوی آن اشاره کرد . این دوربین ها می توانند نقش یک چشم را بازی کنند که مکان گوشی را به طور 3 بعدی نمایان می سازد ؛ نکته جالب توجه این است که در هنگامی که دوربین های این گوشی هوشمند در حال انجام دادن وظیفه خود هستند ، سنسورهای آن با سرعتی معادل 250,000  بار بر ثانیه محیط اطراف مکان دوربین را اسکن می کنند . 

گوگل و لنوو در گذشته تجارب خود را در استفاده از فناوری تانگو برای ارائه تورهای واقعی در موزه  نشان داده بودند اما مسئله این است که کاربردهای دیگری نیز برای استفاده از این فناوری وجود دارد به طور مثال با یک فناوری مشابه ، لاوز ( Lowes ) نرم افزاری را به نام Lowes Vision ساخته است که در فضای مجازی به ساکنین یک خانه نشان می دهد که چه ترکیبی را می توانند برای اسباب و مبلمان خود پیاده کنند . جف مردیث ، یکی از اعضای لنوو ، معتقد است که این کاربرد به زودی مانند جی پی اس فراگیر می شود . 

مشخصات گوشی های فب

فب های جدید یک سیر تکاملی زیبا را نشان می دهند به این نحو که فب 2 یک گوشی هوشمند بزرگ با ویژگی هایی معقول است ، فب 2 پلاس همین ویژگی ها را در قالب یک بدنه فلزی مجهز به نمایشگر و دوربین های بهتر در اختیار کاربر می گذارد و اما فب دو پرو ! این گوشی هوشمند رویای هر کاربری است که با پرداخت 500 دلار در قالب ترکیبی از مشخصات و ویژگی های بسیار خوب به حقیقت می پیوندد . 

فب دو پرو از یک پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 652 مخصوص ، حافظه داخلی 64 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه SD ، رم 4 گیگابایتی و نمایشگر 2K 2560 در 1440 پیکسلی بهره می برد . لنوو اعلام کرده است که از ماه سپتامبر ( 11 شهریور تا 30 مهر ) همه این گوشی ها را در سطح جهان عرضه می کند . کاربران همچنین می توانند فب 2 پرو را از اواخر امسال از نمایندگی های شرکت لوو ( Lowe  ) به صورت آنلاین و یا حضوری خریداری کنند . 

فب های جدید لنوو به باتری های 4,050mAh  ، سیستم عامل  های اندروید 6 مارشمالو و قابلیت های صوتی Dolby Atmos مجهز هستند و به راحتی در دست جا می شوند . 

منبع خبر: engadget

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر