موتو زد رسماً رونمایی شد؛ باریک و قدرتمند همراه با ماژول‌هایی جذاب

موتو زد رسماً رونمایی شد؛ باریک و قدرتمند همراه با ماژول‌هایی جذاب

لنوو یک با رونمایی از محصولات تازه‌ی خود یک شب شگفت انگیز را رقم زد. این کمپانی چند ملیتی مستقر در چین پس از رونمایی از نخستین گوشی هوشمند مبتنی بر پروژه تانگو گوگل، از یک محصول جذاب دیگر به نام موتو زد (Moto Z) رونمایی کرد. آن گونه که مطرح می‌‌شد موتو زد شباهتی با گوشی‌های هوشمند قدیمی RAZR V3 موتورولا ندارد و دارای طراحی مخصوص به خود است. بدون شک این محصول می‌تواند یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های هوشمند سال 2016 باشد.

MotoMods ؛ اوج جذابیت موتو زد.
بدون شک قاب‌های MotoMods جزو جذاب‌ترین بخش‌های گوشی هوشمند موتو زد هستند. این گوشی هوشمند قصد دارد تا ایده‌های ذهنی مرتبط با گوشی‌های ماژولار را به مرحله‌ی جدیدی آورده و به کاربر اجازه دهد تا هر زمانی که خواست این ماژول‌ها را به دستگاه متصل کند.

به موزیک با صدای زیاد علاقه‌مندید؟ در اینجا تقویت‌کننده‌ی صدای JBL در اختیار شما است تا همراه با بلندگوهای استریو موتو زد معجزه کنید. به تماشای فیلم در صفحه‌ای بزرگ‌تر از تلفن همراه خود علاقه‌مندید؟ تنها کافیست یک دیوار پیدا کرده و به وسیله ماژول پروژکتور InstaShare، یک ویدیو یا عکس را در صفحه‌ای مسطح تا 70 اینچ مشاهده کنید. آیا به عمر باتری بیشتری احتیاج دارید؟ Incipio برای شما یک باتری را طراحی کرده است که می‌توانید 22 ساعت اضافه‌تر بر سازمان از محصول خود توسط آن استفاده کنید. تمامی این ماژول‌ها به وسیله آهن ربا به گوشی هوشمند شما متصل خواهند شد. جالب اینجاست که برای متصل کردن و یا جداکردن هر یک از آن‌ها نیازی به خاموش و روشن کردن محصول خود نخواهید داشت.

 

 
اگر ماژولی به این دستگاه متصل نباشد، شما با یک تلفن هوشمند فوق باریک طرف خواهید بود. در واقع موتورولا موتو زد را باید با ضخامتی 5.10 میلی‌متری، باریک‌ترین گوشی هوشمند جهان دانست. هرچند که در این اندازه‌گیری برآمدگی دوربین به حساب نخواهد آمد. این کمپانی برای کاهش هرچه بیشتر ضخامت این دستگاه، جک 3.5 میلی‌متری هدفون را حذف کرده است و به‌جای آن درگاه USB نوع C را ارائه داده است.
موتورولا موتو زد یکی از قدرتمندترین تلفن‌های هوشمند حال حاضر بازار خواهد بود. این محصول از یک تراشه اسنپدراگون 820 همراه با 4 گیگابایت ظرفیت رم و 32/64 گیگابایت حافظه داخلی بهره‌مند خواهد بود. علاوه بر آن یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با کیفیت عالی Quad HD و تراکم پیکسلی 535 اینچ و اسکنر اثر انگشت با سرعت بالا نیز از دیگر مشخصات موتو زد هستند.
ما نیز کمتر از شما نسبت به شعار لنوو در ارتباط با دوربین این محصول مبنی بر «پیشرفته‌ترین دوربینی که تا به حال در یک تلفن هوشمند به کار رفته است» هیجان زده نیستیم. این محصول از یک سنسور 13 مگاپیکسلی با اندازه‌های 1.12um بهره می‌برد. شاید در ابتدا تصور کنید که این دوربین بر روی کاغذ کاملاً معمولی است؛ اما این دوربین واقعاً عالی است. این دوربین همچنین دارای دیافراگم f/1.8 بوده که می‌تواند نوردهی فوق‌العاده‌ای را در شب برای لنز به همراه داشته باشد. علاوه بر آن پشتیبانی از فیلم‌برداری 4K و اعمال تنظیمات حرفه‌ای به‌صورت دستی نیز می‌تواند از جمله موارد برجسته در ارتباط با دوربین این محصول باشد. بنا بر ادعاهای لنوو، دوربین موتورولا موتو زد در شب و محیط‌های تاریک عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به‌جای خواهد گذاشت.

 

علاوه بر آن در قسمت جلویی نیز ما شاهد یک دوربین 5 مگاپیکسلی جهت گرفتن تصاویر سلفی هستیم. نکته جذاب در ارتباط با دوربین جلویی این محصول، مجهز بودن به یک فلش LED است که می‌تواند تصاویر سلفی صاف و با کیفیتی را در هر شرایطی به ارمغان آورد. این دوربین نسبت به موتو ایکس عملکرد بهتری را از خود به نمایش خواهد گذاشت.
زمان عرضههنوز زود است که محصولات اندرویدی با نسخه‌های پیش‌نمایش اندروید N منتشر شوند. مطابق انتظار این محصول همراه با اندروید 6.0.1 مارشمالو روانه بازار خواهد شد که می‌تواند مناسب باشد. بدون شک موتورولا موتو زد یکی از نزدیک‌ترین تجربه اندرویدی را نسبت به اندروید خام به کاربران ارائه خواهد داد. از این بین می‌توان به ویجت‌های ساعت و آب و هوا و همچنین اپلیکیشن دوربین اشاره کرد.

هنوز مشخص نیست که این محصول چه زمانی عرضه خواهد شد؛ اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که نخستین ملاقات ما با موتو زد در تابستان باشد. با توجه به مشخصات قدرتمند این محصول بعید به نظر می‌رسد که ما با یک تلفن هوشمند ارزان قیمت طرف باشیم و می‌توانیم انتظار یک دستگاه بالای 600 دلاری را داشته باشیم.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر