رسمی: 32 میلیون حساب کاربری توییتر به سرقت رفته است

رسمی: 32 میلیون حساب کاربری توییتر به سرقت رفته است

از صبح امروز گزارش‌های مختلفی مبنی بر هک چندین میلیون حساب کاربری یک شبکه اجتماعی پرطرفدار در رسانه‌ها پخش شده است. این‌طور که به نظر می‌رسد توییتر این شبکه اجتماعی بوده است. بر اساس تازه‌ترین گزارش 32 میلیون حساب کاربری مربوط به کاربران توییتر فاش شده و در یک وب‌سایت سیاه غیرقانونی در حال فروش است. توییتر با تأیید این خبر می‌گوید که چنین فاجعه بزرگی به خاطر امنیت سرورهای این کمپانی نبوده است.

 ما با اطمینان خاطر می‌گوییم که این چند میلیون حساب‌ کاربری توییتر و اطلاعات به سرقت رفته هرگز از سرورهای ما به دست نیامده‌اند و سرورهای ما بدون هیچ مشکلی در حال کار خود هستند. در اصل ما در حال تلاش هستیم تا با به دست آوردن تمامی حسا‌ب‌های کاربری به سرقت رفته، جلوی افشای بیشتر آن‌ها را بگیریم.

اطلاعات افشا شده شامل نام کاربری، رمز عبور و آدرس ایمیل 32 میلیون و 888 هزار و 30 حساب کاربری توییتر بوده است. یکی از منابع معتقد است که اطلاعات این کاربران توسط کلیک بر روی یک لینک از طریق مرورگرهای محبوبی مانند کروم و فایرفاکس و از طریق نرم افزارهای مخرب دزدیده شده است. جالب اینجاست که بخش عمده‌ای از کاربرانی که از آن‌ها اطلاعاتشان به سرقت رفته اهل کشور روسیه بوده‌اند.

    چندین میلیون حساب کاربری توییتر در شبکه مای اسپیس و لینکدین قرار گرفته‌اند و ماباقی در وب‌سایت‌های سیاه به فروش می‌رسند

توییتر همچنان در حال چک کردن داده‌هایی است که اخیراً افشا شده‌اند. اوایل صبح خبری منتشر شد که بر اساس آن چندین میلیون از تعداد کل اطلاعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مای اسپیس و لینکدین قرار گرفته‌اند. بزرگ‌ترین احتمال در خصوص این اطلاعات افشا شده عدم استفاده کاربران از کلمه‌های عبور غیر یکسان نسبت به سایر حساب‌های کاربریشان بوده است. بسیاری از کاربران تمایل دارند تا در تمامی قسمت‌هایی که روزانه به آنجا سر می‌زنند و حساب کاربری دارند، از یک رمز عبور مشخص استفاده کنند.

بهترین راه جهت جلوگیری از این اتفاقات، استفاده از رمزهای عبور غیر یکسان برای خدمات مختلف اینترنتی است. این می‌تواند نخستین گام در افزایش امنیت کاربران باشد. اگر شما هم از صاحبان حساب کاربری توییتر هستید، بهتر است همین حالا جهت تغییر رمز عبور خود و تعیین یک رمز عبور قوی‌تر اقدام کنید.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر