اینتل در کنار اپل !

اینتل در کنار اپل !

البته تنها در برخی از نقاط دنیا !

برای شرکت اینتل ( Intel ) تا به حال رقابت با یک غول بزرگ مانند کوالکام در صنعت تراشه سازی موبایل کار آسانی نبوده اما قدیمی ها می گویند پایان شب سیه سفید است . اخیرا خبرگزاری بلوم برگ ( Bloomberg ) اعلام کرده که اپل می خواهد آیفون 7 را در برخی از مناطق جهان با مودم های شرکت اینتل عرضه کند . ظاهرا شرکت AT&T هم مسئولیت پخش آیفون 7 های مجهز به مودم های اینتل را در آمریکا بر عهده دارد .

به نظر می رسد که کوالکام می خواهد مسئولیت ساخت تراشه برای آیفون 7 های شرکت وریزون ( Verizon ) و برخی دیگر از کشورهای جهان نظیر چین را بر عهده بگیرد . وضعیت جدید چندان برای کوالکام خوشایند نیست اما این سازنده هیچ وقت عادت به عقب نشینی نداشته است . 

باید به این نکته نیز توجه کرد که اینتل فقط در زمینه ساخت مودم های آیفون 7 با اپل قرار داد بسته است و نه در زمینه ساخت پردازشگر ! اپل همیشه برای تامین این قطعات با شرکت های TSMC و سامسونگ قرارداد می بندد ؛ البته انتظار می رود که اینتل در نهایت در این صنعت هم از سایر رقبای خود پیشی بگیرد . 

یک شراکت جدید

شاید برای کاربران آیفون 7 مهم نباشد که چه شرکتی تامین کننده مودم های به کار رفته در این دستگاه می باشد اما همکاری بین اینتل و اپل آینده جدیدی را برای اینتل در زمینه بازار گوشی های هوشمند ایجاد می کند و از طرفی اپل را نیز قادر می سازد تا با تغییر دادن تامین کنندگان سخت افزارهای خود گوشی های پرچم دار بهتری بسازد . این کار همچنین به اپل کمک می کند تا با وادار کردن سازندگان به رقابت در تولید ارزان تر سخت افزار برای کسب حق تامین قطعات برای اپل و خارج ساختن آن ها از دور ، گوشی های ارزان تری را وارد بازار کند . گفتن این نکته خالی از لطف نیست که کوالکام سال پیش توانست به واسطه اپل 3.47 میلیارد درآمد برای خود کسب کند ؛ تخمین زده شده است که این سازنده از فروش هر آیفون 15 دلار سهم دریافت می کند . 

گوشی هوشمند اپل آیفون 7 

در مورد این محصول جدید شایعه های زیادی به گوش می رسد . گفته شده که این دستگاه در ماه سپتامبر ( 11 شهریور تا 9 مهر ) وارد بازار می شود ، به لنزهای جدید دوربین و قابلیت ضد آب مجهز هست و دیگر در آن خبری از جک هدفون و برآمدگی های به کار رفته در محصولات پیشین اپل نیست ؛ علاوه بر این شایعه شده که شباهت زیادی بین این گوشی هوشمند و آیفون 6S وجود دارد .

منبع خبر: techradar

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر