مخترع آیفون: آمریکا یا جابز؟

مخترع آیفون: آمریکا یا جابز؟

اغلب از استیو جابز به عنوان مخترع آیفون یاد شده است، اما اگر شما از نانسی پلوسی -رهبر اقلیت مجلس—بپرسید، می گوید که لقب مخترع برای جابز کاملا اشتباه است.

پلوسی در جلسه پلت فرم های ملی حزب دموکرات این هفته توضیح داد که استیو جابز ایده آیفون را از دولت فدرال گرفت و پس از آن آیفون را طراحی کرد، اما بسیاری از تحقیقات توسط ایالات متحده انجام شده است. "در این گوشی هوشمند، تقریبا همه چیز بخاطر سرمایه گذاری و تحقیقات فدرال است". او گفت :" استیو جابز فقط یک ایده خوب را طراحی کرده است. در اصل تحقیقات فدرال آیفون را اختراع کرده است. "

مسلما این بیانیه بسیار بحث برانگیز است.حتمآ حامیان اپل که بر این باورند استیو جابز مخترع آیفون است و دولت آمریکا اعتبار او را دزدیده است، از این بیانیه انتقاد می کنند.پلوسی می خواهد بگوید که استیو جابز با استفاده از برخی پروژه های تحقیقاتی و نظامی ایالات متحده، موفق به طراحی آیفون شده است.


پلوسی از استیو جابز به عنوان دوست خود برشمرد و قصد بی احترامی به او را نداشت.پلوسی معتقد است که استیو جابز و همکارانش در اپل، ازطرف  دولت فدرال برای نوآوری ها و اختراعاتشان، حمایت بسیاری شده اند. 

 

منبع خبر: softpedia

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

معصومه ربانی

دوشنبه, 24 خرداد 1395

بیچاره استیو :(

پاسخ

ثبت نظر