بهترین توزیع های لینوکس در سال 2016 (قسمت دوم)

بهترین توزیع های لینوکس در سال 2016 (قسمت دوم)

در قسمت اول این پست، به بررسی مختصری در رابطه با بهترین توزیع های لینوکس در سال 2016 پرداختیم. در این بخش، به ادامه این بررسی ها خواهیم پرداخت.

در قسمت اول این پست، به بررسی مختصری در رابطه با بهترین توزیع های لینوکس در سال 2016 پرداختیم. در این بخش، به ادامه این بررسی ها خواهیم پرداخت.

 

سیستم عامل کروم، بهترین سیستم عامل ابری

شاید به نظر برسد که سیستم عامل کروم (Chrome OS) توزیع مبتنی بر لینوکس دلخواه شما نباشد، چرا که این سیستم عامل در واقع بیشتر مبتنی بر مرورگر است و برای فعالیت های آنلاین مناسب است؛ با این وجود، از آن جا که کروم، مبتنی بر لینوکس است و سورس کد آن قابل کامپایل شدن برای هر شخصی می باشد، سیستم عامل جذابی به شمار می رود.

سیستم عامل کروم، همیشه به روز است و برای هر شخصی که فعالیت های مرتبط با وب داشته باشد، مناسب است. کروم، امروزه در عرصه تجاری و بازار مورد توجه قرار گرفته است و بر محبوبیت دنیای لینوکس افزوده است.

 

بهترین سیستم عامل برای لپ تاپ، اوبونتو میت

اغلب لپ تاپ های موجود در بازار، از سخت افزارهای با کیفیتی برخوردار نیستند؛ بنابراین اگر از محیط دسکتاپ سنگینی استفاده کنید، شارژ باتری و همچنین منابع سیستمی شما بیشتر در اختیار سیستم عامل خواهند بود و قادر به پاسخگویی به نیاز سایر برنامه ها نیستند.

اوبونتو میت (Ubuntu Mate) سیستم عاملی است که بر این مشکل غلبه کرده است. این سیستم عامل علاوه بر سبک بودن، با در اختیار داشتن قابلیت های بالا، تجربه دلپذیری را در اختیار کاربر قرار می دهد. از آن جایی که اوبونتو میت به صورت سبک طراحی شده است، اکثر منابع سیستمی در اختیار نرم افزارهای دیگر جهت انجام امور سنگین قرار می گیرند. بنابراین حتی اگر لپ تاپ شما پایین ترین درجه سخت افزاری را دارد، اوبونتو میت می تواند کارایی بالایی داشته باشد.

 

بهترین توزیع برای سخت افزارهای قدیمی، لوبونتو

اگر لپ تاپ یا کامپیوتری دارید که به شدت قدیمی و فرسوده شده است، با استفاده از لوبونتو (Lubuntu) عمر دوباره ای پیدا خواهد کرد. لوبنتو از محیط دسکتاپی LXDE استفاده می کند، امّا این پروژه با Razor Qt ادغام شده است تا LXQt را ایجاد کنند. با اینکه آخرین ورژن از لوبونتو (ورژن 15.04)  همچنان از LXDE بهره می برد، انتظار می رود در ورژن های آینده، از LXQt استفاده شود. در هر صورت، لوبونتو یک سیستم عامل کارا برای سخت افزارهای قدیمی محسوب می شود.

 

بهترین توزیع برای اینترنت اشیاء، Snappy Ubuntu Core

اگر به دنبال اینترنت اشیاء (Internet of Things) یا IoT هستید، بهتر است بدانید که Snappy Ubuntu Core، بهترین سیستم عامل مبتنی بر لینوکس در این زمینه است. این سیستم عامل، پتانسیل بالایی در تبدیل هر چیزی به یک دستگاه هوشمند را دارد. از ویژگی های جالب این سیستم عامل، مدیریت آپدیت های نرم افزاری و همچنین ایجاد امنیت مضاعف است.

 

بهترین توزیع برای دسکتاپ، لینوکس مینت سینامون

لینوکس مینت سینامون (Linux Mint Cinnamon) بهترین سیستم عامل برای لپ تاپ های قوی و دسکتاپ محسوب می شود. این توزیع را می توان مشابه سیستم عامل مک (Mac OS X) در نظر گرفت. حقیقتش را بخواهید، شخصاً برای مدت زیادی از طرفداران لینوکس مینت نبودم به خاطر عدم پایداری سینامون. امّا به محض اینکه توسعه دهندگان تصمیم گرفتند که از LTS به عنوان پایه اصلی این سیستم عامل استفاده کنند، این توزیع به طرز خارق العاده ای به ثبات و پایداری رسید. از آن جایی که توسعه دهندگان لینوکس مینت سینامون، دیگر نیازی به همگام شدن با اوبونتو ندارند، تمام سعی خود را بر آن داشته اند که زمان خود را فقط صرف بهبود قابلیت های سینامون کنند.

 

بهترین توزیع برای بازی، استیم

بازی یکی از نقاط ضعف دنیای لینوکس محسوب می شود. بسیاری از کاربران (از جمله خود بنده) ترجیح می دهند که سیستم عامل لینوکس را در کنار ویندوز نصب کنند تا فقط بتوانند بازی های مورد علاقه خود را روی ویندوز اجرا کنند. کمپانی Valve Software سعی بر آن دارد که این مشکل را رفع کند. Valve، یک توزیع کننده بازی است که به کاربر اجازه می دهد بازی های خود را بر روی پلتفرم های متفاوت اجرا کند. این کمپانی به تازگی سیستم عامل مخصوص به خود را تحت عنوان استیم (Steam OS) ایجاد کرده است که یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس و پلتفرمی برای بازی محسوب می شود. استیم در اواخر 2015 روانه بازار گردید.

منبع خبر: linux

مریم بهزادی

مریم بهزادی

کارشناس ارشد هوش مصنوعی و رباتیک، علاقمند به فناوری و دنیای توسعه نرم افزار.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر