چگونه در ویندوز 7، 8 و 10 آی پی خود را ببینیم و آن را تغییر دهیم؟

چگونه در ویندوز 7، 8 و 10 آی پی خود را ببینیم و آن را تغییر دهیم؟

فن‌آوری های مدرن این امکان را فراهم کرده‌اند که بتوانیم به راحتی دستگاه خود را به شبکه‌های مختلف متصل کرده و آنلاین شویم، بدون آنکه لازم باشد اطلاعی از مواردی چون IP و پروتکل‌های شبکه داشته باشیم. اما به هر صورت ممکن است روزی برای انجام مورد خاصی، باید IP خود در شبکه را بدست آورید و از آن استفاده کنید. اگر شما مشکلی در اتصال به شبکه، اتصال چندین دستگاه به یک شبکه و یا حتی تنها کنجکاوید که بدانید IP دستگاه شما در شبکه چیست، پس با دیجی رو همراه شوید و یاد بگیرید چگونه می‌توانید IP دستگاه خود را پیدا و در صورت نیاز تغییر دهید.

 

 

در ویندوزهای 7، 8 و 10 به راحتی می‌توانید آدرس IP خود را ببینید. کافی است عبارت CMD را در منوی Start تایپ، جست‌و‌جو و سپس اجرا کنید؛ در CMD دستور ipconfig را نوشته و برای ادامه کلید Enter را فشار دهید. این دستور تمامی اطلاعات مربوط به پیکربندی و تنظیمات شبکه‌هایی (چه کابلی باشد و چه به صورت بی سیم) که دستگاه شما به آن متصل است را نمایش می‌دهد. شما می‌توانید با کمی جست‌و‌جو IP خود را در مقابل عبارت IPv4 Address  مشاهده کنید.

 

 

شما در یک شبکه می توانید IP فعلی دستگاه خود را آزاد و IP جدیدی را به صورت خودکار جایگزین کنید. برای آزادسازی یک IP باید دستور ipconfig /release را اجرا کنید و بعد از آزاد سازی، برای دریافت IP جدید دستور ipconfig /renew را استفاده کنید تا IP جدیدی برای دستگاه شما تنظیم گردد.

اما اگر به هر دلیلی می خواهید از یک IP ثابت یا خاص استفاده کنید، می‌توانید از این روش استفاده کنید. ابتدا عبارت Network and Sharing Center را در منوی استارت جست‌و‌جو و اجرا کنید، سپس در مقابل نام شبکه‌ای که می‌خواهید IP را در آن تنظیم کنید، بر روی نوشته آبی رنگ کلیک کنید.

 

 

حال بر روی دکمه Properties بزنید تا مشخصات شبکه لیست شود، عبارت  Internet Protocol Version 4 را پیدا و روی آن دابل کلیک کنید تا پنجره جدیدی باز شود. در اینجا می توانید به صورت دستی یک IP وارد کنید و پس از ذخیره آن مطمئن باشید که حتی بعد از ریستارت کردن ویندوز، همچنان IP شما ثابت خواهد بود. اگر IP وارد شده یا سایر تنظیمات به صورت صحیح وارد نشده باشند یا IP تکراری باشد، ارتباط شما با شبکه دچار اختلال خواهد شد. بنابراین برای تست اطلاعات ورودی می‌توانید تیک Validate settings upon exit را بزنید تا قبل از ذخیره سازی، از صحیح بودن اطلاعات وارد شده مطمئن شوید.

 

احتمالا شما چندان نیازی به تنظیم یک IP ثابت نداشته باشید، اما یاد گرفتن تنظیمات شبکه، همیشه مفید و بدرد بخور خواهد بود.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر