آزمایش اولین ربات پوشیدنی برای کودکان

آزمایش اولین ربات پوشیدنی برای کودکان

شورای تحقیقات ملی اسپانیا یک اسکلت خارجی(ربات پوشیدنی) کودک طراحی کرده که بطور خاص برای کودکان مبتلا به آتروفی عضلانی نخاعی قابل استفاده است.

به گزارش سرویس علمی ایسنا به نقل از گیزمودو، از آنجایی که این بیماری باعث از بین رفتن نورون‌های حرکتی می‌شود، بدن کودک تا جایی رو به زوال می‌رود که دیگر قادر به راه رفتن نبوده و اسیر بستر می‌شوند.

دستگاه رباتیک جدید 12 کیلوگرمی از آلومینیوم و تیتانیوم ساخته شده و از پنج موتور کمکی در هر پا برای کمک به کودک در انجام حرکات و فعالیت‌های روزانه و اجتناب از عوارض بیشتر ناشی از بی‌تحرکی استفاده می‌کند.

این موتورهای پا شامل حسگرهایی هستند که کوچکترین قصد حرکت را شناسایی کرده و سپس یک رایانه آنبرد به پیگیری گامهای کودک برای ایجاد نرم‌ترین شکل راه رفتن مکانیکی ممکن می‌پردازد. از آنجایی که کودکان بطور مداوم در حال رشد و حرکت هستند، کل مجموعه این ربات پوشیدنی با محافظ‌های تلسکوپی طراحی شده که به همراه بیمار رشد می‌کنند.

رویکرد هوشمندانه محققان مشابه الگوریتمی است که شرکت SRI Ventures اخیرا در لباس رباتیک نرم Superflex خود به کار برده است. ایجاد تغییرات اندکی در این الگوریتم می‌تواند به افزایش طول عمر باتری اسکلت خارجی اسپانیایی کمک کند.

محققان اکنون در حال آزمایش این اسکلت خارجی بر روی سه کودک داوطلب در مادرید و بارسلونا هستند. در آمریکا نیز مهندسان دانشگاه هاروارد با شرکت رباتیک‌کاران ReWalk برای آزمایش و تجاری‌سازی یک محصول نرم و مشابه همکاری می‌کنند که برای بزرگسالان مبتلا به محدودیت‌های حرکتی طراحی شده است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر