تفاوت بین اندروید و ویندوز فون

تفاوت بین اندروید و ویندوز فون

اندروید و ویندوز فون هر دو پلت فرم های بسیار خوبی برای گوشی های هوشمند هستند. اما اگر نمی توانید بین این دو یکی را انتخاب کنید این مقاله می تواند به شما کمک کند.

اندروید و ویندوز فون هر دو سیستم عامل های بسیار خوبی هستند که روی تبلت و گوشی های هوشمند اجرا می شوند.امروزه، این دو سیستم عامل دو تا از بهترین ها در دنیا هستند. 
اگر نمی دانید بین گوشی های هوشمند اندروید و ویندوز فون کدام را انتخاب کنید، این مقاله به شما کمک می کند که بهتر تفاوت پلت فرم ویندوز فون و اندروید را بفهمید و بهتر بتوانید انتخاب کنید. 

سیستم عامل
اندروید یک پلت فرم منبع باز است، به این معنی که این سیستم عامل قابلیت اصلاح توسط سازندگان، برای برطرف کردن نیازهای گوشی هایشان را دارد. 

رابط کاربری (UI)
یک تفاوت دیگر بین اندروید و ویندوز فون رابط کاربری آن هاست. در حالی که هر دو صفحه لمسی می باشند، اندروید جلی بین دارای رابط کاربری با چندین صفحه خانه است که می توان به طور کامل آن را با ویجت ها و میانبرها تغییر داده و شخصی سازی کرد، در حالی که ویندوز فون 8 فقط یک صفحه اصلی دارد که با لایو تایل ها پر شده است. 
لایو تایل روی ویندوز فون بسیار شبیه به ویجت روی اندروید کار می کند و به شما امکان دسترسی سریع به اپلیکیشن را می دهد. 
استفاده از هر دو بسیار ساده است، البته اگر یک کاربر کاملا تازه کار هستید، نیاز به کمی آموزش دارید. 

گوشی ها 
در مورد گوشی، اندروید کاملا جلوتر از ویندوز فون است. گوشی های اندروید بسیار زیادی در بازار موجود می باشند که توسط شرکت هایی مثل سامسونگ، ال جی، موتورولا، اچ تی سی، هواوی و غیره ساخته شده اند. از طرف دیگر ویندوز فون فقط توسط چند شرکت محدود ارائه شده است. 
با این حال این به معنی بد بودن ویندوز فون نیست. سازندگانی مانند نوکیا و اچ تی سی شرکت هایی هستند که به ساخت گوشی های بسیار خوب ویندوز فون معروف می باشند. 
این دو گوشی هر دو کیفیت بسیار بالایی هستند. اما اگر می خواهید که قدرت انتخاب بالایی داشته باشید، اندروید برای شما بهتر است. 
اپلیکیشن ها 
در مورد اپلیکیشن ها، برای اندروید حدود یک میلیون اپلیکیشن وجود دارد، در حالی که برای ویندوز فون این رقم به صد و شست هزار تا می رسد که البته هر چند هفته بیست و پنج هزار اپلیکیشن دیگر به آن اضافه می شود. مایکروسافت همه تلاشش را می کند که اپلیکیشن های موجود خود را افزایش دهند. 

امنیت
در مورد امنیت، ویندوز فون از اندروید امن تر است. به این دلیل که ویندوز فون اجازه نصب اپلیکیشن از منابع ناشناس را به شما نمی دهد. شما فقط مجاز هستید که اپلیکیشن هایی که در اپ استور موجود هستند را دانلود کنید. در حالی که در اندروید، می توانید هر اپلیکیشن دیگر خارج از گوگل پلی استور را نیز دانلود کنید. در نتیجه امکان دانلود ناخواسته ویروس و بدافزار نیز افزایش می یابد. البته شما می توانید با عدم دانلود از منابع ناشناس این مشکل را حل کنید. 

نتیجه گیری
هر دو اندروید و ویندوز فون خوبی ها و بدی های خود را دارند. اگر فردی هستید که می خواهید اپلیکیشن ها را کشف کنید و گوشی خود را با سلیقه خود تنظیم کنید اندروید را انتحاب کنید، چرا که اندروید بیش از هر سیستم عامل دیگری امکان شخصی سازی را به شما می دهد. برای افرادی که به دنبال امنیت بیشتر هستند پلت فرم ویندوز فون توصیه می شود. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر