توقف استفاده از پلت فرم اندروید توسط سامسونگ ، پلت فرم بعدی ...

توقف استفاده از پلت فرم اندروید توسط سامسونگ ، پلت فرم بعدی ...

سامسونگ ، یکی از بزرگ ترین گوشی سازهای جهان که در ساخت گوشی های اندروید مهارت زیادی دارد ، تصمیم گرفته که دیگر از سیستم عامل اندروید گوگل استفاده نکند و پلت فرم تایزن خود را جایگزین آن سازد . هنوز هیچ مطلبی به طور رسمی در این زمینه منتشر نشده اما خبرگزاری The Korea Times امروز گفت که سازنده کره ای می خواهد با به کارگیری پلت فرم اختصاصی خود راه شرکت اپل را پیش بگیرد .

یکی از منابع مرتبط با سامسونگ در این زمینه گفت : " امروزه اگر اکوسیستم خود را نداشته باشید آینده ای نخواهی داشت ! "

تا به امروز سامسونگ تنها در  گوشی های هوشمند سری Z تولید شده در هند ، ساعت های هوشمند و برخی از وسایل منزل خود از پلت فرم تایزن استفاده می کرده است . با توجه به حضور گسترده ای که این سازنده در بازار جهانی گوشی های هوشمند دارد می توان گفت که این تغییر رویکرد به یک نتیجه بسیار خوب منتهی می شود و یا این که مشکلات زیادی را برای این برند معروف و کاربرانش ایجاد می کند .

یکی از مدیران سامسونگ معتقد است که سازنده کره ای باید زودتر به فکر ساختن اکوسیستم خود می افتاد اما این تغییر همچنان می تواند شرایط را برای این شرکت بهتر کند . این منبع می گوید تغییری که اخیرا در دنیای فناوری از B2C به B2B رخ داده است باعث می شود که پلت فرم تایزن سهم خود را در بازار به گونه ای چشم گیر افزایش دهد . 

تغییر رویکرد سامسونگ از پلت فرم اندروید به پلت فرم اختصاصی تایزن اصلا عجیب نیست . این سازنده تا به حال سعی کرده که در زمینه ساخت محصولات پوشیدنی با گوگل رقابت کند و همچنین توانسته با ارائه سیستم پرداخت Samsung Pay موبایل خود توجه کاربران بیشتری را در مقایسه با کاربران Android Pay گوگل به خود جلب کند .

یکی از مقامات رسمی سامسونگ در این زمینه مطلب زیرا را اعلام کرده است :

" گوشی های سری Z سامسونگ به پلت فرم تایزن مجهز هستند و نزد کاربران هندی بسیار محبوب می باشند . در طول سه ماه اول امسال سامسونگ توانسته در حدود 64 میلیون گوشی موبایل را در هند وارد بازار کند . این امر نشان می دهد که پلت فرم تایزن توانایی رقابت را دارد . "

محصولات بعدی سامسونگ که قرار است به پلت فرم اختصاصی این سازنده مجهز شوند دوربین ها ، ساعت های اینترنتی و تلویزیون های این برند مشهور می باشند . سازنده کره ای گفته است که از شرکت ها و برنامه نویسانی که پلت فرم تایزن را ارتقاء دهند ، حمایت بیشتری می کند . هنوز مشخص نیست که این حرف در بازار جهانی چه معنایی دارد اما گفته شده که سامسونگ هم اکنون از چند شرکت روسی دعوت کرده تا این پلت فرم را بهسازی کنند . با توجه به این امر می توان حدس زد که سامسونگ می خواهد محصولات مجهز به پلت فرم تایزن را در کدام بازار عرضه کند .   

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر