سیستم عامل زورین (Zorin) زیباترین سیستم عامل ساخته شده بر مبنای Ubuntu 15.04 خواهد بود

سیستم عامل زورین (Zorin) زیباترین سیستم عامل ساخته شده بر مبنای Ubuntu 15.04 خواهد بود


چند ساعت پیش، آرتیوم زورین سازنده و توسعه دهنده ی ارشد واحد لینوکس سیستم عامل زورین، افتخار معرفی اولین نسخه ی RC (نسخه ی اجرایی) سیستم عامل زورین 10 که قرار است به زودی و به منظور دانلود و تست بر روی اینترنت قرار بگیرد را داشت.سیستم عامل زورین 10 RC وظیفه ی ارایه ی طراحی مجدد همه جانبه برای محیط صفحه ی کاربری (Desktop) که شامل پوسته های جدید، فونت پیش فرض جدید و همچنین شکل جدیدی از آرم را بر عهده دارد. همچنین، ابزار تغییر دهنده ی پوسته های زورین نیز به روز رسانی شده تا بتواند رنگ های جدیدی را برای پوسته ممکن سازد.

آرتیوم زورین معتقد است که زورین 10 زیباترین نسخه ی موجود از محصولات آنها است، او همچنین اضافه می کند که در سیستم عامل زورین، او و همکارانش گامی بزرگ را در زمینه ی فرم دهی گرافیکی برداشته اند. علاوه بر پوسته ی بهبود یافته و کامل دسکتاپ و فونت جدید پیش فرض با نام FreeSans، توانسته اند تا پوسته ی جذاب و کاملی را ارایه دهند که پس از سیستم عامل زورین 2 اولین باری است که در این زمینه ها پیشرفتی حاصل می گردد.
بهترین نکته ی ماجرا این است که سیستم عامل زورین مبتنی بر نسخه ی پایدار محبوب ترین سیستم عامل رایگان دنیا یعنی Ubuntu 15.04 (Vivid Vervet) بوده و توسط هسته ی لینوکس 3.19 پشتیبانی می شود.
در انتها می توان اضافه نمود که سیستم عامل زورین 10 دارای دسته ای جدید از برنامه های پیش فرض بوده که شامل واحد ایمیل Geary، کتابچه ی فعالیت ها، برنامه ی تقویم و همچنین یک پخش کننده ی جدید رسانه می باشد. علاوه بر اینها، فهرست زورین، تعویض کننده ی قفل زورین و مدیر مرورگر وب زورین نیز به صورت in-house built موجود خواهند بود.

 

0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر