معرفی کاربردهای پوست خارجی تغییرپذیر در خودروسازی

معرفی کاربردهای پوست خارجی تغییرپذیر در خودروسازی

محققان موسسه تکنولوژی ماساچوست برای اولین ‌بار فناوری پوست‌خارجی تغییرپذیر و چند کاربرد روزمره آن را معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان و به نقل از ساینس نیوز ، محققان موسسه MIT فناوری مواد تغییر‌پذیر و قابل برنامه‌ریزی را از محیط آزمایشگاه خارج و چند کاربرد روزمره این فناوری را در خودرو، موتورسیکلت و لباس معرفی کردند.

یکی از کاربردی‌ترین نمونه‌ این مواد، فناوری پوست خارجی یا Exoskin است که شامل تعداد بسیار زیادی مثلت‌های پوششی سیلیکونی است که بر روی کیسه‌ هوای انعطاف ‌پذیر از جنس سیلیکون قرار دارد.

با تغییر کنترل‌شده فشار هوا در کیسه هوای سیلیکونی شکل‌های متفاوتی ایجاد شده و حتی با یک کنترلر هوشمند می‌توان اطلاعات دریافتی از رایانه را از طریق این فناوری به نمایش گذاشت.

یکی دیگر  ازکاربردهای هوشمندانه پوست‌خارجی، ساخت فرمان خودرو با پوشش قابل تغییر است. با استفاده از این فناوری در فرمان خودرو می‌توان جهت‌های مسیریابی سامانه ناوبری GPS را به صورت پالس‌های حرکتی در سمت راست یا چپ فرمان خودرو اعمال و به دست راننده منتقل کرد. در واقع با این فناوری تمرکز راننده بر روی مسیر افزایش می‌یابد.

از دیگر کاربردهای هوشمندانه این فناوری ساخت تایر خودرو و موتورسیکلت با میزان اصطکاک یا چسبندگی قابل کنترل است.

اگرچه فناوری پوست خارجی تغییر‌پذیر در نوع خود هوشمندانه و جذاب است، اما مشکلاتی همچون محدودیت در کنترل مجزای هر سرامیک سیلیکونی یا کنترل دقیق گروهی هنوز بر طرف نشده است.

محققان معتقدند که می‌توان به جای استفاده از فشار هوا از محلول الکترولیت رسانا در نسل بعدی فناوری Exoskin استفاده کرد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر