آموزش موسیقی به نابینایان با «نت سفید»

آموزش موسیقی به نابینایان با «نت سفید»

ICTPRESS - نرم افزار ایرانی برای کمک به نابینایان برای یادگیری موسیقی طراحی و تولید شد.

به گزاش شبکه خبری ICTPRESS، با کمک نرم افزار «نت سفید»، افراد نابینا قادر خواهند بود نت‌های موسیقی را مطالعه و قطعات موسیقی مورد علاقه خود را بنوازند.
با استفاده از این نرم افزار، کاربران بدون اینکه نیاز به وجود نت بریل چاپ شده روی کاغذ باشد، براحتی روی ماشین مورد استفاده خود نت‌ها را مطالعه میکنند و در نتیجه میتوانند، فایلهای نت را کپی یا برای دوستان خود ارسال کرده و به اشتراک بگذارند.
این نرم افزار یک پروژه متن باز و رایگان است که توسط متخصصان ایرانی هوش مصنوعی برای نابینایان ایرانی و سراسر دنیا طراحی و نسخه دوم و توسعه یافته آن به تازگی منتشر شده است.
هدف از تولید این نرم افزار کمک به افراد نابینا برای نواختن ساز از نت‌های بریل است که روی کاغذهای مقوایی به شکل برجسته چاپ میشوند و حمل آنها بسیار مشکل بوده اعلام شده است. برای مثال یک دقیقه موسیقی برای پیانو ده ها صفحه نت بریل میشود. از سوی دیگر این کاغذهای مقوایی عمر کمی دارند و در ایران هم چاپ نمیشوند. بنابراین نابینایان ایرانی دسترسی آسانی به نت موسیقی بریل ندارند.
براین اساس نرم افزار نت سفید (http://www.white-note.com ) وابستگی نت موسیقی بریل به کاغذ را از بین برده و به صورت فایل  xml به نابینایان کمک میکند تا بتوانند در همان کامپیوتری که در حال استفاده از آن هستند نتها را بخوانند و فایلها را به اشتراک بگذارند.
xml موسیقی فرمتی استاندارد است که محتوای آن بعنوان یک زبان مشترک، برای تمام نرم افزارهای ویرایش نت موسیقی قابل درک است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

فاطمه

پنج‌شنبه, 19 اسفند 1395

سلام این نرم افزار و چطور میشه نهیه کرد؟لطفا کمکم کنین

پاسخ

ثبت نظر