گلکسی نوت 7 ؛ معنی امنیت به سبک سامسونگ !

گلکسی نوت 7 ؛ معنی امنیت به سبک سامسونگ !

گلکسی نوت 7 سامسونگ کم کم به مرحله رونمایی نزدیک می شود . خبرگزاری های مختلفی تا به حال اعلام کرده اند که سازنده کره ای در روز دوم ماه اوت ( 12 مرداد ) از این گوشی هوشمند رونمایی می کند . اگر که این شایعه ها صحت داشته باشند می توان گفت که کمتر از دو ماه به رونمایی از این محصول باقی مانده است .

همیشه قبل از رونمایی از یک محصول ، شایعه های متعددی در مورد آن منتشر می شود  و با نزدیک شدن به زمان رونمایی صحت برخی از این شایعه ها تایید می گردد ؛ گلکسی نوت 7 هم از این قاعده مستثنى نیست . گزارشی که امروز از کشور کره منتشر شده از این امر حکایت می کند که سازنده کره ای در جلو محصول خود از یک اسکنر عنبیه چشم استفاده کرده است .

این خبر را خبرگزاری The Korea Times اعلام کرد و منبع آن یک شرکت دوربین ساز کره ای به نام پترون ( Patron ) بوده است که به تامین قطعات الکترونیکی نیز اشتغال دارد . قبل از این هم منابع خبری مختلفی از زمان عرضه گلکسی S4 در سال 2013 اعلام کرده بودند که سازنده کره ای به استفاده از اسکنر عنبیه چشم راغب است . منابع دیگری نیز اعلام کرده اند که سامسونگ از یک محصول با نام گلکسی Tab Iris ، که برای مقامات هندی ساخته شده و 200 دلار قیمت دارد ، رونمایی کرده است . در یک بازه زمانی هم نایب رییس سامسونگ اعلام کرده بود که گلکسی S5 را با اسکنر عنبیه چشم وارد بازار می کند که البته بعد از مدتی این فناوری با اسکنر اثر انگشتی که سازنده عرضه کرد ، جایگزین شد . 

در هفته های اخیر چند منبع خبری اعلام کرده اند که در جلوی گلکسی نوت 7 از دو دوربین استفاده شده است . این امر تجهیز شدن این گوشی به اسکنر عنبیه چشم را تایید می کند . خبرگزاری Korea Times در زمینه این فناوری مطلب زیر را منتشر کرده است : 

" اسکنر اثر انگشت 40 مشخصه را از روی نوک انگشت کاربر شناسایی می کند اما اسکنر عنبیه چشم 266 مشخصه چشم را تشخیص می دهد . با توجه به چنین تفاوتی می توان گفت که اسکنر عنبیه چشم دقت بالاتری دارد و امنیت بیشتری را تضمین می کند . "

شرکت توشیبا ( Toshiba ) نیز چند وقت پیش محصولی را با این ویژگی وارد بازار کرد که البته در مراحل آزمایشی نشان داده شد که فناوری عرضه شده توسط سازنده ژاپنی به مدت زمان زیادی برای شناسایی عنبیه چشم کاربر نیاز دارد و علاوه بر این از برخی جهات باید ارتقاء یابد . سوالی که اخیرا در مورد این فناوری مطرح شده این است که آیا در صورت این که شخصی از لنزهای رنگی استفاده کند و سپس آن ها را بردارد اسکنر عنبیه چشم قادر به تشخیص درست خواهد بود یا خیر . 

منبع خبر: androidauthority

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر