۱۰ گجت خنده‌دار و جذاب زندگی‌های هوشمند

۱۰ گجت خنده‌دار و جذاب زندگی‌های هوشمند

حالا که هر روز خبر تازه‎ای از رشد فناوری به گوش می‎رسد، خیلی‎ها مشتاق هستند بدانند این پیشرفت چه کمی‎ به راحت‎تر شدن زندگی روزانه آنها می‎کند. طی سال‎های اخیر دستگاه‎هایی با همین هدف به بازار عرضه شدند. Amazon Echo نمونه‎ای از یک دستیار کارآمد است و ابزارهای صرفه‌جویی در مصرف انرژی مثل چراغ‎های هوشمند و سویچ‎های Roombas, Nests و WeMo هر کدام مزایای خاص خود را دارند. بعضی محصولات دیگر هم هستند که با وجود ادعای راحت کردن اوضاع در عمل کارایی چندانی ندارند و در این بین نوع سومی‎ از محصولات عجيب و غریب و مرموز هم هستند که این خود شما هستید که باید قضاوت کنید آیا زندگی را برای شما راحت‎تر می‎کنند یا خیر. برای این که ببینیم دنیای فناوری تا چه اندازه مشتاق است همه چیز و همه جا را به هم متصل کند، نگاهی به چند محصول از این دست خواهیم داشت.

Quirky Egg Minder

 

Quirky Egg Minder این سوال قدیمی‎ را که همیشه در ذهن همه ما بوده را جواب داده است: «چرا من نمی‎توانم ظرف نگهداری تخم مرغ را به اینترنت متصل کنم؟»

طی یک همکاری صورت گرفته با GE، این وسیله با تلفن هوشمند شما سینک شده و هر زمان که در آستانه تمام شدن تخم مرغ قرار گرفتید به شما اطلاع می‎دهد. چراغ‎های LED موجود در خود این ظرف نیز به شما نزدیک شدن تاریخ انقضای 14 تخم مرغ موجود در خود را گزارش می‎کند. Quirky Egg Minder تنها 13 دلار قیمت دارد که در مقايسه با سایر گجت‎های معرفی شده در این جا خیلی هم بد نیست. هر چند تاکنون نظر کاربران در مورد آن چندان خوشايند نبوده است.


Hidrate Spark

 

Hidrate Spark یکی از معدود بطری‎های هوشمند آب است که طی سال‎های اخیر به بازار عرضه می‎شود. هر چند اکثر آنها یک کار را انجام می‎دهند: متصل شدن به یک اپلیکیشن مرتبط از طریق بلوتوث و بعد از آن کمک به جلوگیری از کمبود آب بدن شما. منصفانه بخواهیم قضاوت کنیم، Spark تقریبا یک لیتری ظاهر زیبایی دارد و به خوبی به شما کمک می‎کند از نوشیدن آب غافل نشوید. اما پرداخت 55 دلار تنها برای یادآوری نوشیدن آب به نظر کمی‎ زیاده روی است، بخصوص وقتی شما می‎توانید همین کار را با چندین اپلیکیشن رایگان تناسب اندام انجام دهید.


پارچ وای‎فای Brita Infinity

 

ظاهرا همه شرکت‎های فناوری به نوعی با موضوع آب سر و کار دارند. Brita Infinity با قیمت 45 دلار خود را به عنوان «آینده پیشگیری از کمبود آب بدن» معرفی می‎کند. این گجت هم مثل سایر محصولات Brita کار می‎کند. تنها مزيت آن این است که زمان فرا رسیدن تعویض فیلتر تصفیه را تشخیص می‎دهد. وقتی تشخیص داده شد که فیلتر باید تعویض شود، خود دستگاه به طور خودکار یک فیلتر 6 دلاری جدید دیگر را از آمازون سفارش می‎دهد (Brita برای انجام این کار با بخش Dash Replenishment Service آمازون همکاری می‎کند.)

اگر فراموش کار هستید و برای قبول مسئولیت‎ها حسابی تنبلی می‎کنید، Brita خیلی به درد شما می‎خورد. این محصول بازار خوبی هم برای آمازون فراهم کرده است. البته هنوز برای قضاوت در مورد اینکه از ایده خودکار سازی جلوگیری از تشنگی چقدر می‎توان پول ساخت کمی‎ زود است.
Hatch Baby Smart Changing Pad

 

بله برای نوزادان هم ابزار هوشمند طراحی شده است. یک نوزاد را داخل Hatch Baby Smart Changing Pad قرار دهید تا وزن، زمان تعویض پوشک، زمان غذا دادن و چیزهایی از این دست همگی از طریق یک اپلیکیشن مرتبط به شما اطلاع داده شود. اگر لازم شد هم می‎توانید این داده‎ها را با پزشک متخصص اطفال به اشتراک بگذارید.

استفاده از این شبه گجت در مواردی که کودک شما با انواع حساسیت‎ها یا سایر مشکلات مرتبط با سلامتی مواجه است بسیار کارآمد است. طبق گزارش سی‎نت این اپلیکیشن اکثر کارهای محول شده را به خوبی انجام می‎دهد. ظاهر این پد 250 دلاری به خودی خود چیزی شبیه به یک ترازوی کودک راحت است.


Onvi Prophix

 

Onvi Prophix هم تنها مسواك هوشمند موجود در بازار نیست، اما ممکن است به نوعی منحصر به فرد باشد. این مسواك به یک اپلیکیشن تلفن هوشمند متصل مي‎شود و علاوه بر وظایف معمول، از داخل دهان شما عکس و فیلم تهیه می‎کند. این کار به واسطه کار گذاشته شدن یک دوربين 10 مگاپیکسلی داخل خود مسواك قابل انجام است.

اگر نگران وضعیت سلامت دهان و دندان خود هستید و یا با مشکلات مرتبط با دندان روبرو هستید، شاید صرف هزینه 400 دلاری برای این مسواك برای شما قابل توجیه باشد، اما برای دیگران یک آیینه متصل به دیوار حمام کفایت می‎کند.


Flosstime

 

در راستای اخبار مرتبط با بهداشت دهان و دندان در قرن 21، گجت Flosstime نیز جایگاه مخصوص به خود را دارد، یک نظارت کننده استفاده از نخ دندان هوشمند که به آیینه حمام متصل مي‎شود و وقتی به آن ضربه می‎زنید 45 سانتی‎متر نخ دندان از آن خارج می‎شود. ایده پشت این گجت این است که شما عادت کنید به طور منظم از نخ دندان استفاده کنید و این کار با یک ماشين پرتاب نخ دندان میسر می‎شود که هر بار شما وارد حمام می‎شوید به شما زل زده است.

اگر این کار روی شما تاثیری ندارد، سازنده این گجت معتقد است ظاهر آن برای کودکان بسیار دوستانه است و این شرکت تعداد انگشت شماری کاور مخصوص پوشاندن روی این دستگاه را نیز به فروش می‎رساند. اگر شما به عنوان یک بزرگسال از فواید استفاده از نخ دندان آگاه هستید اما برای انجام آن نظم و ترتیب ندارید، بهتر است این دستگاه 25 دلاری را تهیه کنید.
Juicero

Juicero یک سیستم آب‌میوه‌گیری 700 دلاری متصل به شبکه است که در صورتی که وای‎فای شما قطع باشد، خبری از آبمیوه هم نخواهد بود. اگر این قطعه از دنیای مدرن شما را به وحشت نمی‎اندازد، باید بدانید که این دستگاه گرانترین آبمیوه گیری موجود نیست و همه چیز در آن به نظر ساده می‎رسد و روش مناسبی برای درست کردن یک نوشیدنی سالم است. هنوز هم این امید هست که دیر یا زود از قیمت آن کاسته شود.
HapiFork

 

HapiFork یک چنگال هوشمند مجهز به بلوتوث است که اگر تشخیص دهد شما بیش از اندازه سریع غذا می‎خورید، شروع به لرزیدن می‎کند. همان‌طور که از عملکرد آن پيدا است، این چنگال قصد دارد نحوه صحیح غذا خوردن را به شما آموزش دهد. حالا دیگر این به خود شما بستگی دارد که آیا حاضرید برای نحوه درست غذا خوردن خود 70 دلار خرج کنید یا خیر.
Oombrella

 

اگر شما هم عادت دارید هر کجا که می‎روید چتر خود را جا بگذارید، بد نیست نگاهی به یک مدل قابل اتصال به اینترنت مثل Oombrella بیاندازید که می‎تواند آخرین موقعیت مکانی شناسایی شده خود را به تلفن شما ارسال کند.

شاید این که این چتر می‎تواند هشدارهای وضعیت آب و هوا را به تلفن شما ارسال کند موضوع چندان هیجان انگیزی نباشد، چرا که  اپلیکیشن‎های وضعیت آب و هوا (و چشم خود انسان) هم همین کار را انجام می‎دهد. اما اگر عاشق انواع و اقسام گجت‎ها هستید و پولتان هم از پارو بالا می‎رود بد نیست 80 دلار هم برای این چتر کنار بگذارید.
Bruno

Bruno یک سطل آشغال 140 دلاری است که باید هر ماه شارژ شود. همچنین برای کار کردن به کیسه‎های مخصوص هم نیاز دارد که نسبتا کار را برای مصرف کنندگان دشوار می‎کند. در زیر این سطل یک مکنده تخلیه هوا وجود دارد که تمام خرده‌ریزها، مو و هر چیزی که در کف زمین باقی مانده را جمع آوری می‎کند. این به این معنا است که دیگر نیازی به خاک انداز نخواهید داشت.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر