ریزه‌کاری‌های آیفون را بدانید

ریزه‌کاری‌های آیفون را بدانید

محصولات اپل در سراسر دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار است و برخی کاربران، لوکس‌بودن این محصولات را دلیلی بر محبوبیت آن به‌شمار می‌آورند.

 

به گزارش جام جم کلیک ، شاید این عقیده چندان هم اشتباه نباشد، اما نباید این نکته را فراموش کرد که طراحان و برنامه‌نویسان اپل برای ارائه محصولی متفاوت کوچک‌ترین نکات را نیز فراموش نمی‌کنند و در مواردی باتوجه به همین نکات ریز، برتری خود را در دقت و ظرافت به رخ رقبا می‌کشند. دوست دارید با برخی از این نکات ریز که در طراحی سیستم‌عامل آی‌او‌اس به آنها توجه شده است آشنا شوید؟ برخی از این نکات آن‌قدر ریز بوده که ممکن است کاربران دائمی سیستم‌عامل آی‌او‌اس (در محصولاتی همچون آیفون و آیپد) تابه‌حال به آن توجه نکرده باشند.

چراغ قوه اپل هنگامی که روی آیکون اپلیکیشن چراغ قوه فشار می‌دهید واقعا روشن می‌شود و نور این چراغ قوه، محیط آیکون آن را نیز روشن می‌کند.

ساعتی که به‌عنوان آیکون اپلیکیشن ساعت (Clock) طراحی شده همواره ساعت فعلی دستگاه شما را نمایش می‌دهد و نکته جالب‌تر آن‌که عقربه ثانیه شمار ساعت روی این آیکون در حال حرکت است.

هنگامی که سیستم‌عامل از شما می‌خواهد با کشیدن اسلایدر قفل گوشی را باز کنید، نور متحرک روی اسلایدر به همان جهتی حرکت می‌کند که شما باید اسلایدر را حرکت دهید. طراحان آی‌او‌اس با این نور بدون توجه به نشانگر جهت حرکت، مسیر حرکت اسلایدر را برای شما نمایش می‌دهند.

اپلیکیشن نقشه در آی‌او‌اس نمایی از کره زمین را با قابلیت بزرگنمایی در خود جای داده است. همان‌طور که می‌دانید مرز بین شب و روز در کره زمین نیز در این اپلیکیشن مشخص شده، اما آیا می‌دانید همان‌طور که زمین به دور خودش می‌چرخد و شب و روز را پدید می‌آورد این چرخش به‌صورت زنده در اپلیکیشن نقشه نیز رخ می‌دهد تا ریزبینی طراحان و برنامه‌نویسان آی‌او‌اس را بیشتر درک کنید؟ برای مشاهده تغییرات روز و شب در این اپلیکیشن کافی است مرز بین روشنایی و تاریکی را بزر‌گنمایی کرده تا مشاهده کنید این مرز در حال حرکت بوده و این حرکت نیز به‌واسطه چرخش زمین به دور خودش است.

چنانچه آیفون شما در حالت قفل شده زنگ بخورد، اسلایدری برای پاسخگویی به تماس نمایش داده می‌شود و چنانچه دستگاه در حالت قفل قرار نداشته باشد این اسلایدر جای خود را به دو کلید برای برقراری یا رد تماس می‌دهد. آیا می‌دانید این اسلایدر می‌توانسته به همان شکل کلید باشد، اما اپلی‌ها برای جلوگیری از برقراری یا رد ناگهانی تماس هنگام خروج دستگاه از جیب شما گزینه اسلایدر را طراحی کرده‌اند؟ اگر این اسلایدر نبود برای خارج کردن گوشی خود از جیبتان مطمئنا انگشت‌تان روی کلید برقراری یا رد تماس قرار می‌گرفت و عملکردی بدون نیاز شما اجرا می‌شد.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

پرهام زارع

یک‌شنبه, 30 خرداد 1395

همين ريز بيني ها باعث ميشه لقب بهترين شركت دنيا بهش بدن❤️❤️❤️❤️

پاسخ

ثبت نظر