فقط در 3 درصد بازی‌های E3 قهرمان اصلی زن است!

فقط در 3 درصد بازی‌های E3 قهرمان اصلی زن است!

طبق آمار منتشرشده، از بین 59 بازی معرفی‌شده در E3 امسال فقط 2 بازی منحصرا قهرمان زن داشتند.

به نقل از جی‌اس‌ام: از بین 59 بازی معرفی‌شده در نمایشگاه E3 امسال، تنها 3 درصد فقط قهرمان زن داشتند؛ به عبارت دیگر، فقط دو بازی (ReCore و Horizon Zero Down). طبق این آمار، که موسسه Femisnist Frequnecy اعلام کرده، 24 بازی قهرمان مرد داشتند. این آمار در حالی است که سال گذشته 9 درصد قهرمانان بازی‌ها زن و 32 درصد مرد بودند. بقیه بازی‌ها بیشترشان به بازیکن اختیار می‌دهند که جنسیت قهرمان را تعیین کند یا جنسیت قهرمان مشخص نیست.

موسسه Feminist Frequency را آنیتا سرکیسیان راه انداخته و تعادل جنسیتی را عاملی برای سنجیدن روش‌های نمایش زندگی می‌داند. در این تحقیق فقط بازی‌هایی در نظر گرفته شدند که سونی، مایکروسافت، اوبی‌سافت و Bethesda و نینتندو در این کنفرانس عرضه کرده‌اند و در پستی که وبلاگ این موسسه منتشر کرده است، ذکر شده که این شرکت‌ها «همه بازی‌های ویدئویی و فرهنگ بازی را نمایندگی نمی‌کنند.» اما در ادامه آمده است: «این اختلاف فاحش نشان‌دهنده آن است که در حال حاضر بازی‌ها همچنان دارند این مفهوم را گسترش می‌دهند که به‌طور پیش‌فرض قهرمان باید مرد باشد. ما در فرهنگی زندگی می‌کنیم که دختران و زنان را تشویق می‌کند که خود را در مردان ببینند و با کاراکترهای مرد هم‌حسی کنند، اما به‌ندرت پسران و مردان را تشویق می‌کند که نقش یک شخصیت زن را بپذیرند.» درنهایت، در این تحقیق آمده است: «وقتی دنیای بازی‌ها مردم را تشویق کند که جهان را از چشم زنان ببینند، این ایده که مردان نمی‌توانند یا نباید زنان را به عنوان انسان کامل ببینند، به چالش کشیده نمی‌شود.»

نظر شما در این باره چیست؟ آیا جنسیت قهرمان یک بازی می‌تواند بر تصویر ما از آن جنسیت تاثیر بگذارد؟

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر