چگونه تصاویر خود را با پلاگین‌های رایگان IrfanView ویرایش کنیم؟

چگونه تصاویر خود را با پلاگین‌های رایگان IrfanView  ویرایش کنیم؟

IrfanView تنظیمات سریعی را برای تصاویر ، بصورت مرحله به مرحله نشان می‌دهد. این مقاله برخی پلاگین‌های مفید IrfanView که با آن‌ها می‌توانید تصاویر خود را بهبود بخشید معرفی می‌کند.

نحوه دریافت پلاگین IrfanView:
ابتدا IrfanView را نصب کنید، نسخه 32بیتی IrfanView را هم برای کاربران 32 بیتی و هم برای کاربران 64 بیتی توصیه می‌کنند.اگر شما یک کامپیوتر 32 بیتی دارید، نرم افزار 64 بیتی را نمی توانید نصب کنید.
دوم، نصب کننده 32 بیتی پلاگین‌های IrfanView  را دانلود کنید و آن را راه اندازی کنید. این نصب کننده به طور خودکار موقعیت IrfanView  را روی سیستمتان شناسایی می‌کند و پلاگین‌ها را در آن‌جا کپی می‌کند. اگر این کار به طور خودکار انجام نشد، به صورت دستی مسیر نصب را مشخص کنید.

پلاگین‌های IrfanView  برای بهبود تصاویر شما


1. پلاگین AltaLux
پلاگین Altalux به کاربران اجازه می‌دهد تا بسیاری از جزئیات پنهان تصاویر را نمایش دهند. به عنوان مثال، در اینجا تصویر یک سگ بدون اعمال فیلتر نشان داده شده است:

 

همانطور که می بینید، مقداری شن روی آسفالت قابل مشاهده است.در تصویر زیر فیلتر IrfanView را برای مشاهده جزئیات بیشتر اعمال کرده‌ایم: 


برای اعمال این فیلتر ابتدا تصویر را به IrfanView بیاورید و بعد از منوی Image  گزینه Effects را انتخاب کنید. سپس گزینه (AltaLux effect… (Plugin را بزنید. هم اکنون می توانید میزان Scale  و  Intensity  را تعیین کنید.


2. پلاگین harry
پلاگین harry فقط یک فیلتر نیست، بلکه یک آرایه است که تصاویر را تیره تر می‌کند. در اینجا مثالی از یک تصویر بیش از حد تیره شده را می بینیم:

 

بعد از اعمال فیلتر harry:


برای اجرای پلاگین harry این مسیر را طی کنید:
Image > Adobe 8BF Plugins > Harry’s Filters

 

برای تغییر فیلترها روی منوی FX بزنید و گزینه Expose را انتخاب کنید. شما می‌توانید پارامترهای این فیلتر را با تنظیم Brightness تغییر دهید.در آخر دکمه Save  را بزنید.

 


پلاگین‌های دیگر IrfanView ویژگی‌های بسیاری مثل تشخیص کاراکتر نوری (ابزار 3 OCR تست شده) را دارند.


هرچند فیلترهای رایگان دیگری مانند پلاگین های Google’s Nik Collection طیف گسترده ای از ویژگی ها را عرضه می‌کنند،هیچ پلاگینی از لحاظ سادگی و اثربخشی نمی‌تواند با پلاگین IrfanView رقابت کند.

منبع خبر: makeuseof

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر