اندرویدی ها؛ اپلیکیشن فیسبوک را حذف کنید!

اندرویدی ها؛ اپلیکیشن فیسبوک را حذف کنید!

اگرچه فیسبوک بزرگترین شبکه اجتماعی در دنیاست ولی کاربران اندرویدی باید مراقب استفاده از اپلیکیشن این شبکه بر روی گوشی ها و تبلت هایشان باشند. بارها گزارش شده که این برنامه به منابع گوشی آسیب رسانده است، بخصوص دستگاه هایی که سخت افزارهای قوی و با کیفیتی را در اختیار ندارند.

حذف کردن این برنامه می تواند تاثیرات بزرگی داشته باشد، به طور مثال یکی از کاربران سامسونگ در مورد گوشی خود گزارش کرده: "گوشی من به صورت غیر قابل تحملی کند بوده و این بدترین گوشی بوده است که تابحال داشته ام. تا اینکه مدتی پیش گزارشی در مورد اثرات اپلیکیشن فیسبوک بر روی گوشی دیدم و برنامه فیسبوک را از گوشی پاک کردم. پس از آن این دستگاه به حالت عادی بازگشت، برنامه ها کمتر از پنج ثانیه پس از لمس، باز می شوند و گوشی به ندرت در طول روز هنگ می کند و از کار می افتد."

واقعیت اینست که برنامه فیسبوک از چندین جهت، گوشی اندرویدی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

کاهش زودهنگام شارژ باتری

مدتهاست که بسیاری از افراد در انجمن ها و وبلاگ ها مدعی شده اند که فیسبوک باعث کاهش زودهنگام شارژ باتری می شود، حتی اگر شما اپلیکیشن فیسبوک خود را بر روی گوشی بسته باشید، این برنامه در پس زمینه باقی می ماند و عمر باتری را کم می کند. گاردین تخمین زده است که پاک کردن این اپلیکیشن از روی گوشی باعث صرفه جویی بیست درصدی در شارژ باتری می شود و این، رقم بسیار بزرگیست.

کند شدن سرعت گوشی

در گزارش بالا کاربر اندرویدی اعلام کرد که اپلیکیشن فیسبوک، کارایی گوشی او را کاهش داده است ولی این کاهش کارکرد به چه میزان است؟

تاثیر حذف کردن این اپلیکیشن تست شده و نتایج آن شوکه آور است. در واقع، پیام رسان این اپلیکیشن و هر نوع برنامه دیگری که از سوی فیسبوک ساخته شده نیز حذف شده است. نتایج نشان می دهد که گوشی 15 درصد سریع تر شده و کارایی عمومی آن نیز افزایش یافته است.

مصرف بالای داده

سازنده آنتی ویروس AVG، معمولا داده های بسیاری از یک میلیون کاربر جمع می کند تا گزارش کارآیی اندروید را منتشر سازد. بارها و بارها، اعلام شده است که فیسبوک مصرف بالایی از داده در اینترنت دارد که به دلیل پخش ویدئوهای اتوماتیک و نیز تبادل داده بسیار با سرورها می باشد. نیاز به ذکر نیست که فیسبوک از ارسال اطلاعات شما، پول دریافت می کند.

مصرف بالای فضای ذخیره سازی

در گزارش های AVG، فیسبوک میزان زیادی از فضای ذخیره سازی دستگاه کاربر را نیز به خود اختصاص می دهد. به همین دلیل نیز به کاربران پیشنهاد داده می شود که Facebook Lite را بر روی گوشی های خود نصب کنند.

اجازه استفاده از اطلاعات

برای کاربران بسیار لازم است که از اجازه دسترسی برنامه های مختلف به اطلاعات خود آگاهی داشته باشند. در مقابل تمام برنامه های گوشی، فیسبوک اجازه دسترسی به بیشترین اطلاعات را دارد. با نگاهی به این حق دسترسی ها، متوجه می شویم که فیسبوک به هر اطلاعاتی دست پیدا می کند که بسیار شوک آور است.

در پایان باید گفت اگر شما به این شبکه اجتماعی عادت کرده اید و می خواهید همچنان از آن استفاده کنید، اپلیکیشن رسمی فیسبوک را از گوشی خود حذف کنید. به جای این اپلیکیشن، برنامه های دیگری هستند که برای استفاده از فیسبوک در دستگاه های اندرویدی ساخته شده اند. چند نمونه از آنها را در ادامه مشاهده می کنید:

فیسبوک لایت (Facebook Lite)

این اپلیکیشن مانند برنامه رسمی فیسبوک با همان ویژگی ها و نیز فاقد مضرات ذکر شده است. از محدودیت های این اپلیکشن می توان به ویژگی های جدید فیسبوک مانند مقالات فوری اشاره کرد ولی خصوصیات مهم را می توان در این برنامه به راحتی استفاده کرد.

فست (Fast)

این اپلیکشن نیز مدت زمان زیادی است که استفاده می شود ولی بروزرسانی های اخیر این نرم افزار، آن را برای استفاده بهتر کرده است. در این اپلیکیشن می توانید به راحتی فیدهای خبری جدید ایجاد کنید. این برنامه نیز دارای مرورگر داخلی برای دسترسی به سایت فیسبوک و نیز پیام رسان است.

 

منبع خبر: makeuseof

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

پارسا

پنج‌شنبه, 03 تیر 1395

طبق تجربه خودم فیسبوک بیش از 15 درصد گوشی رو کند می کنه، در واقع گوشی رو فلج می کنه.
پیشنهاد می کنم هر نوع فیسبوک از روی گوشی کاملا حذف بشه.

پاسخ

ثبت نظر