پاداش گوگل برای یابنده شکاف‌های اندرویدی

پاداش گوگل برای یابنده شکاف‌های اندرویدی

گوگل به کسانی که شکاف‌های امنیتی اندروید پیدا کنند، ۵۵۰ هزار دلار می‌پردازد.

به گزارش ایسنا؛ گوگل برنامه «پاداش امنیت اندروید» را در ژوئن ۲۰۱۵ آغاز کرد و بدین ترتیب جایزه‌ای را برای محققانی که آسیب‌هایی را در دستگاه‌های با سیستم‌عامل اندروید مانند گوشی‌های نکسوس و تبلت بیابند، در نظر گرفت.

از ابتدای شروع این طرح تاکنون، گوگل بیش از ۵۵۰ هزار دلار به ۸۲ نفر که بیش از ۲۵۰ گزارش آسیب‌پذیری واجد شرایط را پیداکرده‌اند، پرداخت کرده است.

موفق‌ترین محقق که توسط گوگل با عنوان @heisecode شناخته‌شده است، با پیدا کردن باگ‌های اندروید زندگی مناسبی برای خودساخته و درمجموع ۷۵ هزار و ۷۵۰ دلار برای گزارش ۲۶ آسیب به دست آورده است.

به این فرد همچنین برای ادامه جست‌وجوی خود درباره اشکالات سیستم موبایلی گوگل، مبالغ بیشتری وعده داده‌شده، زیرا گوگل در حال افزایش پاداش برای گزارش‌های این‌چنینی شکاف‌های امنیتی از تاریخ یک ژوئن ۲۰۱۶ است.

برنامه پاداش امنیت اندروید بخشی از برنامه گسترده‌تر پاداش امنیت گوگل است که از ۲۰۱۰ مشغول به فعالیت است. این برنامه به محققانی که در نرم‌افزار و سخت‌افزار گوگل شکاف‌هایی بیایند، پاداش مالی می‌دهد. گوگل همچنین از ژانویه ۲۰۱۵ برنامه‌ای را به نام «پاداش تحقیقات آسیب‌پذیری» اجرا می‌کند و به متخصصانی که مشکلات سیستم اندروید را پیش از آغاز کارشان به‌صورت عمومی پیدا کنند، می‌دهد.

 

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر