پتنت های جدید اپل ، فناوری قلم لمسی و فناوری تشخیص دهنده دست !

پتنت های جدید اپل ، فناوری قلم لمسی و فناوری تشخیص دهنده دست !

اخیرا اپل دو پتنت جدید را در آمریکا برای کاربران آینده آیفون و آی پد به ثبت رسانده است .

یکی از این پتنت ها مربوط به یک قلم می باشد که در بدنه آن چند سنسور حساس به فشار قرار گرفته است . این سنسور ها وظیفه تشخیص مکان انگشتان و کنترل فرامین حرکتی کاربر در یک گوشی هوشمند را بر عهده دارند . به طور مثال با استفاده از این پتنت ، حرکت رو به بالای انگشتان کاربر بر روی بدنه قلم صفحه نمایش داده شده را بالا می برد ، چرخاندن قلم در دست باعث چرخیدن شی در حال نمایش می شود و یا اگر که کاربر قلم را محکم در دست بگیرد دقت یا تراکم تصویر در حال طراحی در صفحه تغییر می کند .  پتنت جدید می تواند آینده قلم های اپل باشد اما مانند آنچه در مورد همه پتنت ها صدق می کند در مورد این پتنت هم نمی توان با اطمینان درباره زمان ورود آن به خط تولید حرفی زد .

پتنت دوم به گونه ای از فناوری مربوط می شود که می تواند تشخیص دهد که کاربر در حال استفاده از کدام دست خود می باشد . این فناوری به همین منظور قادر است میانجی کاربر را مطابق با راست و یا چپ دست بودن کاربر تنظیم کند . اپل می تواند با استفاده از چند سنسور نظیر سنسور تشخیص دهنده فاصله ، شتاب سنج و یا Touch ID در دستگاه های خود تشخیص دهد که کاربر در حال استفاده از کدام دست خود می باشد . این کار می تواند مشکل کار با گوشی های بزرگی مانند آیفون 6s پلاس را برای کاربران برطرف سازد . از آنجایی که اپل می خواهداستفاده از گوشی های بزرگ خود را برای کاربران دسترس پذیرتر سازد می توان انتظار داشت که بهبود هایی در زمینه فرآیند ساخت این گوشی ها ایجاد گردد . 

منبع خبر: theverge

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر