ده قابلیت جدید اندروید 7.0 N

ده قابلیت جدید اندروید 7.0 N

اندروید جدید، یا اندروید 7.0 N تا پایان امسال منتشر می شود. گوگل می گوید قابلیت های جدید بسیار زیادی به این نسخه اندروید اضافه شده است و از برخی از آن ها رونمایی کرده است.

گوگل پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان را برای نسخه جدید سیستم عامل اندروید خود منتشر کرده است: اندروید N. در حالی که این نسخه نهایی نیست، این پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان به کاربران و توسعه دهندگان اپلیکیشن ایده ای از آنچه قرار است در نسخه بعدی سیستم عامل موبایل اندروید بیاید را می دهد. 
قابلیت های جدید زیادی برای اندروید 7.0 N معرفی شده اند که شامل اطلاع رسانی پیشرفته، طول عمر بهتر باتری، پشتیبانی چندین پنجره و غیره می شود. 
گرچه هنوز معلوم نیست که نام اندروید N قرار است " نکتار"، " نوتلا" و یا نام یک دسر یا شیرینی دیگر باشد، اما این شرکت بعضی از قابلیت های کلیدی این نرم افزار را معرفی کرده است. در اینجا به چند تا از قابلیت هایی که گوگل برای اندروید 7.0 N معرفی کرده است اشاره می کنیم. 
بهبود در اطلاع رسانی 
گوگل اطلاع رسان اندروید N را دوباره طراحی کرده است که شامل اطلاعیه های همراه، به روز رسانی الگو و پاسخ مستقیم می شود. با به روز رسانی الگو، آواتار و تصویر اهمیت بیشتری پیدا می کنند در حالی که اطلاعیه های همراه آن امکان پیام های گروهی را ممکن می سازند. پاسخ مستقیم به کاربران اجازه می دهد از طریق بخش اطلاع رسانی بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن به پیام ها پاسخ دهند. این قابلیت برای همه اپلیکیشن های پیام رسان از جمله واتس اپ کار می کند. 

پشتیبانی چند پنجره 
اندروید N امکان اضافه کردن چندین پنجره را فراهم می کند که به کاربران اجازه می دهد دو اپلیکیشن را به صورت همزمان روی صفحه باز کنند. همچنین این شرکت امکان تغییر اندازه را برای اپلیکیشن ها فراهم کرده، که با کشیدن دیوایدر بین آن ها می توانید این کار را انجام دهید. جدا از پشتیبانی چندین پنجره، گوگل می گوید که کاربران روی دستگاه های تلویزیون اندروید می توانند اپلیکیشن ها را در حالت تصویر در تصویر قرار دهند، که به آن ها اجازه می دهد کاربر محتوا را هنگامی که با دیگر اپلیکیشن ها کار می کند اجرا کند. 

صفحه کلید گوگل پیشرفته 
صفحه کلید گوگل قابلیت های جدیدی را به اندروید N اضافه کرده است. کاربران می توانند از بین تم های مختلف برای صفحه کلید خود انتخاب کنند. 14 تم رنگی وجود دارد که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید. کاربران همچنین می توانند عکس های خود را نیز در پیش زمینه صفحه کلید خود قرار دهند. اندروید N همچنین شامل کاراکترهای اموجی جدید می باشد که توسط یونی کد 9 تصدیق شده اند. 

ضبط تلویزیون اندروید 
در اندروید N، کاربران تلویزیون اندروید قابلیت ضبط و پخش مختوا از سرویس های ورودی تلویزیون اندروید توسط API های ضبط جدید را دارند. در اضافه، شما می توانید یک برنامه ریزی خاص برای ضبط داشته باشید و یا در حین تماشا کردن آن ها را ضبط کنید. 

حالت خواب پیشرفته 
حالت خواب پیشرفته گوگل، قابلیتی موجود در اندروید 6.0  است که باعث می شود وقتی که دستگاه مورد استفاده نیست در مصرف باتری صرفه جویی کند. قبلا، فقط در صورتی این قابلیت فعال می شد که دستگاه برای مدت طولانی بی استفاده بماند، برای مثال، وقتی که خواب هستید، اما حال گوگل می گوید که حالت خواب یا Doze وقتی که صفحه خاموش است نیز در مصرف باتری صرفه جویی می کند. وقتی که صفحه را روشن می کنید و یا آن را به شارژ می زنید دستگاه به صورت خودکار از حالت خواب خارج می شود. این کار باعث می شود که طول عمر باتری افزایش یابد. 

حالت شب
مانند اپل که اخیرا حالت " شیفت شب" را برای iOS 9.3 منتشر کرده است، حالت شب در اندروید N به کاربران اجازه می دهد دمای صفحه را برای استفاده راحت تر در شب تنظیم کنند. حالت شب در اندروید N در طول شب تم تیره کاربر را برای دستگاه فعال می کند. همچنین یک رنگ زرد برای ممانعت از رنگ آبی که از صفحه ساتع می شود تولید می کند. این قابلیت همچنین به صورت خودکار طبق زمان روز نور را کم می کند. 
می توانید دستگاه خود را طوری تنظیم کنید که به صورت خودکار به حالت شب برود، و همچنین می توانید به جای ظاهر متن مشکی روی صفحه سفید استاندارد اندروید N از یک تم تیره استفاده کنید. برای فعال کردن آن، به Settings -> System UI Tuner -> Color and appearance -> Night mode بروید. 

ذخیره دیتا 
ذخیره دیتا قابلیت جدیدی است که به کاهش داده های تلفن همراه استفاده شده توسط اپلیکیشن کمک می کند. وقتی که آن را فعال کنید، سیستم دیتا های پیش زمینه را بلاک کرده و به اپلیکیشن ها سیگنال می دهد که در زمان های ممکن از داده های کم تری استفاده کنند. همچنین کاربران گزینه ای برای انتخاب اپلیکیشن های خاص دریافت می کنند تا حتی وقتی که حالت صرفه جویی در داده فعال است اپلیکیشن های خاصی را انتخاب کنند و از بعضی دیتاها استفاده می کنند،. پس اگر به اتصال وای فای دسترسی ندارید و نمی خواهید وقتی که از گوشی خود استفاده می کنید زیاد از دیتا استفاده کند، این قابلیت به کارتان می آید. 

بهینه سازی پیش زمینه  Project Svelte
با اندروید N، گوگل پروژه ای به نام " Project Svelte" را معرفی کرد که تلاشی برای بهینه سازی اپلیکیشن هایی است که در پیش زمینه فعال هستند. پروژه جدید روی بهینه سازی میزان مصرف RAM توسط اپلیکیشن ها و سیستم متمرکز شده است. این شرکت با حذف سه برنامه در حال پخش این کار را می کند، که در نتیجه باعث صرفه جویی در طول عمر باتری و افزایش  فضای حافظه داخلی می شود. 

بلاک کردن شماره 
اندروید N قابلیت داخلی بلاک کردن شماره را دارد که به کاربران اجازه می دهد تا سطح سیستمی شماره ها را بلاک کنند. اندروید N یک چهارچوب API را ارائه می دهد که به کاربر اجازه می دهد که یک لیست شماره های بلاک شده تهیه کند. اپلیکیشن SMS، اپلیکیشن تلفن و اپلیکیشن های ارائه دهنده خدمات می توانند این لیست شماره های بلاک شده را بخوانند. 

غربالگری تماس ها 
اپلیکیشن شماره گیر روی اندروید N همچنین غربلاگری تماس ها را پشتیبانی می کند، که نه تنها به شما اجازه می دهد تماس های تلمارکت ها و مزاحم ها با شما تماس بگیرند، بلکه کاری می کند که نتوانند با شما تماس بگیرند و نامشان روی گوشی شما نمایان شود. 
مانند نسخه های قبلی اندروید، نسخه نهایی شتری اندروید N تا آخر امسال ارائه نخواهد شد، اما اگر گوشی نکسوس، مانند نکسوس x5، 6 ، P6، 9، نکسوس پلیر یا تبلت پیکسل C دارید می توانید پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان را ببینید. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر