با کمک این 5 نکته با گوشی خود عکس حرفه ای بگیرید !

با کمک این 5 نکته با گوشی خود عکس حرفه ای بگیرید !

اگر که می خواهید با آیفون یا گوشی اندروید خود عکس های بهتری بگیرید این 5 راهکار را دنبال کنید .

گوشی های هوشمند هم اکنون به دوربین هایی مبدل شده اند که هر کسی به آن ها دسترسی دارد ؛ دوربین هایی که توانایی های بسیاری را در خود دارند ؛ اما با وجود این استفاده از یک دوربین تکنیک های خاص خود را می خواهد . در این نوشتار به بیان 5 تکنیک پرداخته شده که هر کاربری را به یک عکاس حرفه ای مبدل می سازد .

-    نرم افزار پیش فرض دوربین را پاک کنید .

نرم افزارهایی که از طرف سازنده برای تصویر برداری روی گوشی های هوشمند نصب می شوند عملکرد خوبی دارند اما علاوه بر این نرم افزارها ، اپلیکیشن های بهتری نیز در بازار عرضه شده اند که می توانند کیفیت تصویر برداری بهتری را در اختیار کاربران بگذارند . به طور مثال یکی از نرم افزارهایی که برای آیفون عرضه شده کمرا پلاس ( Camera+ ) می باشد . این نرم افزار رایگان نیست و 2.99 دلار قیمت دارد اما می تواند ابزارهایی حرفه ای نظیر پرتوگیری مجزا ، قابلیت کنترل کنند فوکوس دوربین ، حالت تصویر برداری پیوسته و ابزار پایدار کننده را به کاربر ارائه کند . برای گوشی های اندروید هم نرم افزارهای مختلفی در دنیای عکاسی وجود دارد . یکی از این نرم افزارها اپن کمرا ( Open Camera ) است که می تواند رنجی از ابزارهای حرفه ای را در اختیار علاقمندان به عکاسی قرار دهد . اپن کمرا یک نرم افزار بدون تبلیغ و رایگان می باشد .

-    از HDR استفاده کنید .

 

بیشتر نرم افزارهای تصویر برداری این قابلیت را در خود دارند . HDR مخفف عبارت رنج بالای پویایی می باشد و می تواند جزییات بیشتری به تصاویر گرفته شده توسط کاربر ببخشد . HDR به طور مثال تصویر برداری از وضعیت های زیر را برای شما بهتر می کند : 
    منظره ها
    موقعیت های دارای نور کم
    صحنه های دارای نور تابیده شده از پشت
    تصویر برداری در هنگام تابش نور خورشید 

HDR را امتحان کنید . بیشتر نرم افزارهای تصویر برداری علاوه بر تصویر برداری عادی می توانند قابلیت تصویر برداری HDR را نیز در اختیار کاربر بگذارند . با انتخاب نرم افزارهای مختلف و استفاده از آن ها خواهید فهمید که چه زمانی باید از قابلیت HDR استفاده نمایید .

-    عکس برداری در حالت پیوسته ( Burst mode )

تصویر برداری پیوسته یکی دیگر از قابلیت هایی می باشد که بسیاری از نرم افزارهای تصویر برداری آن را در خود دارند . این قابلیت کاربر را قادر می سازد تا با فشار دادن شاسی شاتر چند تصویر پشت سر هم بگیرید . از این طریق کاربر سپس می تواند بهترین تصویر را از میان تصاویر گرفته شده انتخاب کند . در صحنه هایی که برای مدتی کوتاه ظاهر می شوند حالت تصویر برداری پیوسته می تواند ابزاری کارآمد محسوب شود . 

-    از سه پایه استفاده کنید .

می توانید کاستی های زیادی را جبران کنید اما زمانی که تصویر گرفته شده تار است تمایل چندانی به ذخیره کردن آن نخواهید داشت ؛ اینجاست که سه پایه می تواند کمک بزرگی باشد . به طور کلی دو نوع سه پایه برای گوشی های هوشمند در بازار وجود دارد :

 

    سه پایه های جیبی مانند گوریلا پاد ( GorillaPod ) که می توانید برای داشتن یک عکس برداری سریع آن را روی میز و یا بدنه خودرو بگذارید .
    دستگاه های رابطی که گوشی های شما را به سه پایه هایی بزرگ مانند Manfrotto Universal Clamp متصل می کنند . 

-    از لنزهای جانبی دوربین استفاده نمایید . 

یکی دیگر از روش هایی که توانایی های شما را در عکس برداری یک مرحله بالاتر می برد استفاده از لنزهای جانبی دوربین می باشد که روی لنز اصلی دوربین گوشی قرار می گیرند . شما می توانید لنزهای مختلفی نظیر لنزهای تصویر برداری از مناطق دور ، لنزهای واید انگل  و یا لنزهای درشت کننده تصویر را از بازار تهیه کنید . 

منبع خبر: zdnet

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر