بازسازی سه بعدی اعضای بدن شخص مرده

بازسازی سه بعدی اعضای بدن شخص مرده

اگر شخصی در حین تصادف یا حادثه ای جان خود را از دست بدهد، ممکن است برخی از ارگان های بدن خود را از دست بدهد و یا شکل و فرم آن ها عوض شود. حال مجمع تدفین در چین، امکانی فراهم ساخته است که اعضای از دست رفته یا تغییر شکل یافته ی شخص مرده را کاملاً بازسازی می کند.

خانه ی تدفین شانگهای لونگوا (Shanghai Longhua)، با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی، بخش هایی از بدن یک شخص مرده را که در تصادف یا آتش سوزی آسیب دیده یا از دست رفته اند، بازسازی می کند. به علاوه، در این مکان تدفین، بدن شخص مرده به نحوی مرمت می شود که این شخص جوان تر از زمان حیات خود به نظر برسد.

طبق گزارشات دریافت شده، پروتزهای به کار رفته در این تکنولوژی، تا 95 درصد دقیق طراحی می شوند که می توان عضو ساخته شده را نه یک کپی کامل از عضو اصلی، بلکه یک کپی خوب در نظر گرفت.

مصالح مورد نیاز برای پرینت سه بعدی

معمولاً در پرینترهای سه بعدی، از مصالحی شامل فلز، پلاستیک، سرامیک و کاغذ استفاده می شود تا شیء سه بعدی را بر اساس یک تصویر اسکن شده، تهیه کنند. از این پرینترها برای ساخت انواع وسایل مانند تفنگ، فنجان قهوه، اتومبیل، ساعت و غیره استفاده می شود. امروزه، محققان با استفاده از این پرینترها، ارگان ها و بافت های بدن را ایجاد می کنند.

قابل ذکر است که از پرینترهای سه بعدی برای اولین بار در جهت بازسازی چهره ی آتش نشانانی استفاده شد که در سال گذشته، در جریان یک آتش سوزی مهیب، در تیانجین، جان خود را از دست دادند.

مسئولین تدفین چین، با حمایت از این طرح، متخصصان زیادی را برای این منظور به کار گرفته اند. آن ها معتقدند که برای بستگان متوفی، دیدن چهره یا بدن ناقص یکی از عزیزانشان، در مراسم تدفین و یادبود دشوار است.

هزینه

درباره ی هزینه ی این تکنولوژی باید گفت که در چین، هزینه ی سرویس سه بعدی بستگی به ناحیه و شدت آسیب عضو دارد. برای مثال، برای بازسازی چهره ی یک شخص، هزینه ای بین 618 دلار تا 772 دلار تخمین زده شده است.

منبع خبر: techviral

مریم بهزادی

مریم بهزادی

کارشناس ارشد هوش مصنوعی و رباتیک، علاقمند به فناوری و دنیای توسعه نرم افزار.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر