90 درصد دستگاه‌های اندرویدی در معرض خطر

90 درصد دستگاه‌های اندرویدی در معرض خطر

به تازگی بدافزاری به نام Godless کشف شده که قادر است بدون اطلاع کاربران دسترسی روت بگیرد و اقدام به نصب نرم‌افزارهای مخرب روی دستگاه‌های اندرویدی آنها کند.

در یک سال گذشته گوگل و شرکت‌های بزرگ اندرویدی سخت تلاش کرده‌اند تا با انتشار منظم وصله‌های امنیتی، حفره‌ها و آسیب‌پذیری محصولات خود را کاهش دهند. با این حال به نظر می‌رسد علی‌رغم تلاش‌های فراوان هنوز هم دستگاه‌های اندرویدی در معرض خطر هستند.

شرکت امنیتی Trend Micro بدافزار جدیدی به نام Godless کشف کرده است که می‌تواند با روت کردن گوشی، بدون اطلاع کاربران، اقدام به نصب نرم‌افزارهای مخرب و ایجاد Backdoor روی دستگاه‌های اندرویدی کند.

خبر خوب این است که بدافزار Godless تنها اندروید 5.1 به قبل را در معرض خطر قرار می‌دهد؛ درنتیجه کاربران اندروید 6 در برابر آن مصون هستند، اما در حال حاضر تنها 10 درصد دستگاه‌های اندرویدی از اندروید 6 استفاده می‌کنند که معنایش این است: 90 درصد کاربران در برابر این تهدید آسیب‌پذیرند.

فعلا کاربران اندرویدی در برابر این بدافزار کاری از دستشان برنمی‌آید، به جز اینکه در نصب اپلیکیشن‌ها احتیاط بیشتری به خرج دهند و از دانلود اپ‌های مشکوک خودداری کنند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر