گوگل به کودکان برنامه‌نویسی یاد می‌دهد!

گوگل به کودکان برنامه‌نویسی یاد می‌دهد!

معمولأ برای یادگیری کدزنی باید جلوی کامپیوتر بنشینیم، دستورات را حفظ کنیم، و با دقت خطاهای نحوی را بررسی کنیم. اما اگر برنامه نویسی رنگارنگ و سرگرم کننده بود، و به شما اجازه برقراری ارتباط با دنیای واقعی را می‌داد، چه اتفاقی می‌افتاد؟

گوگل در تلاش است با پروژه Bloks برنامه نویسی را به کودکان یاد دهد. Bloks سیستمی از بلوک های اسباب بازی است که بچه ها می توانند آن‌ها را به هم متصل کنند تا بقیه اسباب بازی ها را کنترل کنند و اصول برنامه نویسی را در این فرآیند یاد بگیرند.

 

به عنوان مثال گروهی از بلوک های فلش دار می توانند برای هدایت یک ربات مورد استفاده قرار بگیرند. هدف گوگل از Bloks آموزش منطق برنامه نویسی است، به طوری که بچه ها می توانند مهارت های اولیه را در حین بازی یاد بگیرند و بعدأ این دانش را به برنامه های کاربردی دنیای واقعی منتقل کنند.


Bloks  هنوز برای قرار گرفتن در فروشگاه‌ها آماده نیست. گوگل می گوید که این پروژه به صورت یک همکاری بین تحقیقات گوگل، آزمایشگاه خلاق گوگل، شرکت طراحی IDEO، و محققان دانشگاه استنفورد و دانشگاه چیانگ مای، هنوز در حال توسعه است.

این توسعه از سال 2013 آغاز شد، و هم اکنون گوگل شروع به پیدا کردن شرکایی کرده که می‌خواهند در زمینه اسباب بازی‌های Bloks  همکاری کنند. هیچ جدول زمانی ای برای رونمایی از فروش اسباب بازی Bloks اعلام نشده است.


گوگل چند نمونه را معرفی کرد که می توانند با Bloks ایجاد شوند: کنترل حرکت ربات، پخش موسیقی از یک اسپیکر، امکان برنامه ریزی سنسورهای متصل آزمایشگاه برای فعال کردن اشیاء دیگر.


مطمئنأ Bloks  اولین پروژه‌ای نیست که از ایده اسباب بازی ها برای برنامه نویسی استفاده می‌کند. سایر محصولات مدولار، مثل this caterpillar from Fisher-Price، دارای هدفی یکسان و اجرای مشابه هستند – و در حال حاضر به فروش می‌رسند.

اما امید گوگل این است که Bloks بتواند بیشتر از این‌ها پیشرفت کند. اگر واقعأ Bloks اسباب بازی‌های برنامه نویسی ارزان تر و ساده تری را با پروژه های متنوع‌تر و کنترل‌های متغیر ایجاد کند، می تواند تبدیل به پلت فرمی قدرتمند شود که پدر و مادرها حتمأ آن را برای کودکانشان تهیه کنند.

 

منبع خبر: theverge

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر