مایکروسافت سیستم لمسی 3D را که قابلیت تشخیص زاویه انگشت دارد ثبت کرد

مایکروسافت سیستم لمسی 3D را که قابلیت تشخیص زاویه انگشت دارد ثبت کرد


اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده (USPTO) یکی از آژانس‌های وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا است که در زمینه صدور گواهی ثبت اختراع برای مخترعین، ثبت نشان تجاری برای محصولات و شناسایی و اعتباربخشیدن به مالکیت فکری فعالیت می‌کند.اعلام کرده است که مایکروسافت حق اختراع سیستم لمسی 3D خود را که دارای پیچیدگی هایی است،به ثبت رسانده است.

 

این برنامه در سوم ژانویه 2014 معرفی و در 9 جولای 2015 منتشر شد.

از زمان اولیه تا به حال به این برنامه ویژگی جدیدتری اضافه شده است.این ویژگی طوری است که نه تنها حرکت نوک انگشتان بلکه زاویه ی انگشت را در بالای صفحه ی نمایش و در فضای 3D تشخیص خواهد داد.

با این ویژگی جدید محاسبه ی زاویه ی انگشت دقیق تر شده است.

مایکروسافت اعلام کرده است دقیق تر شدن این برنامه سرعت حرکتی را بیشتر کرده است و کاربران بهتر و دقیق تر می توانند از آن استفاده کنند.

همچنین این برنامه به کاربران امکان زوم کردن یا همان بزرگنمایی را می دهد.برای مثال صفحه ای را برای بهتر دیدن بزرگ کنند و یا صفحه کلید را تغییر دهند.

این سیستم 3D با طیف گسترده ای از سنسورهای دقیق کار می کند.این احتمال وجود دارد که سیستم Intel Realsense نیز به کمک Microsoft Hello و گوشی های لومیا Lumia 940 و 940 XL آمده است و با توجه به فناوری این دوربین های اینتل انتظار می رود کاربران ویندوز 10 و گوشی هایی که به آن اشاره شد امکان استفاده از ویژگی های متنوعی را داشته باشند و فناوری اینتل کاربری سیستم 3D لمسی را بهبود بخشد.

ویندوز هلو" Microsoft Hello " هم زمان با منتشر شدن ویندوز 10 قابل دسترس خواهد بود، این سرویس می تواند اثر انگشت ، چهره ، یا عنبیه چشم را برای تایید مجوز ورود به سیستم عامل فراهم کند نه تنها این سرویس بلکه مایکروسافت برای محکم کاری و امنیت بیشتر سرویس Possport را نیز در کنار سرویس windoes Hello اضافه نموده است.

اینتل برای اطمینان از اینکه ویندوز 10 هم از قابلیت گزینه ورود کاربری با کمک تشخیص چهره توسط دوربين RealSense در دستگاه‎های تحت ویندوز پشتیبانی خواهد ‎کرد با مایکروسافت نیز همکاری داشته است.

ویندوز هلو به شما اين امکان را می‎دهد تنها با نشستن روبروی کامپیوتر خود به آن لاگین كنيد. از آنجا که دوربين RealSense عمق را نیز اندازه‌گیری می‎کند نمی‎توان آن را به وسیله نشان دادن یک عکس فریب داد. با استفاده از امواج مادون قرمز به کار رفته در این دوربین می‎توان به راحتی از آن در محیط‎های کم نور نیز استفاده کرد.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر