5 بازی برتر در سبک پرندگان خشمگین (آی او اس و اندروید)

5 بازی برتر در سبک پرندگان خشمگین (آی او اس و اندروید)

به جرأت میتوان گفت تمامی کاربران گوشی‌های هوشمند نام بازی پرندگان خشمگین یا همان انگری بردز (Angry Birds) را شنیده‌اند. این بازی فوق موفق موبایلی، در حال حاضر تبدیل به یک برند جهانی شده و سود سرشاری را نیز به حساب سازندگان خود سرازیر کرده است (محبوبیت این مجموعه با انتشار انیمیشن آن که توسط کمپانی سونی تهیه و توزیع شده، به اوج خود رسیده است). اگر شما نیز از آن دسته کاربرانی هستید که از انجام بازی پرندگان خشمگین لذت برده‌اید، و دوست دارید تا بازی‌های مشابهی را نیز انجام دهید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا عناوینی را که به احتمال فراوان باب میل شما خواهند بود، خدمتتان معرفی نماییم.

بازی‌هایی که در اینجا می‌خواهیم راجع به آن‌ها صحبت کنیم، کاملاً در سبک و سیاق عناوین کلاسیک پرندگان خشمگین بوده و بر پایه معماهای فیزیکی بنا شده‌اند. همانطور که اطلاع دارید عناوین فرعی پرندگان خشمگین مانند انگری بردز اپیک (Angry Birds Epic) و انگری بردز گو (Angry Birds Go) از گیم‌پلی و روند متفاوتی برخوردار بوده‌اند و در اینجا نیز اصلاً مد نظر ما نیستند.

تمامی بازی‌هایی که در ادامه معرفی خواهند شد بر روی هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس عرضه شده‌اند و لینک دانلود آن‌ها نیز در داخل مطلب قرار داده شده است. در انتها نیز خاطرنشان می‌کنیم که ترتیب معرفی بازی‌ها بر اساس حروف الفبا بوده و دلیل بر ارجحیت یکی از آن‌ها بر دیگری نیست.
1- پادشاه منجنیق (Catapult King)

پادشاه منجنیق هدف نهایی در بازی پادشاه منجنیق، نجات شاهزاده خانم از دست اژدهای بی‌رحم بازی است. حتماً با شنیدن این حرف به یاد بازی سوپر ماریو افتادید، اما باید بگوییم که روند بازی هیچ ربطی به این بازی ندارد. بازی پادشاه منجنیق کاملاً از روند سری بازی‌های پرندگان خشمگین پیروی می‌کند. شما در بازی، یک منجنیق در اختیار دارید و باید از مهارت هدف‌گیری خود استفاده کرده و تمامی پادشاهان بدطینتی را که به اژدها کمک می‌کنند، از بین ببرید. علاوه بر سنگ، می‌توانید از عناصر جادویی مختلفی نیز برای افزایش قدرت تخریب منجنیق خود استفاده نمایید. البته بدست آوردن این عناصر جادویی کار چندان راحتی نیست (برخی از آن‌ها را می‌توانید با مشاهده تبلیغات درون بازی به عنوان جایزه دریافت کنید ولی در کل، باید به صورت پرداخت درون برنامه‌ای، این عناصر تقویت کننده را خریداری نمایید).

محیط بازی پادشاه منجنیقبرخلاف بازی پرندگان خشمگین که محیطی کاملاً دو بعدی دارد، در بازی پادشاه منجنیق با یک دنیای سه بعدی طرف هستید. شما در این بازی قادر خواهید بود تا به راحتی در نقشه بازی حرکت کرده و نحوه استقرار سربازان دشمن را مشاهده نمایید. چند نکته در این بازی وجود دارد که کاملاً یادآور بازی پرندگان خشمگین می‌باشند. به عنوان مثال یکی از این نکته‌ها، سروصدا و خنده‌های سربازان در صورت ناکامی بازیکن در اتمام مرحله می‌باشد که به وضوح تقلیدی از حرکات خوک‌ها در بازی پرندگان خشمگین می‌باشد. تنها نکته‌ای که حداقل در نسخه اندروید پادشاه منجنیق کاملاً به چشم می‌آید، نمایش تبلیغات ویدیویی پس از اتمام مراحل بازی است که باعث وقفه در انجام آن می‌شود.


 2- نابودی قلعه (Crush the Castle)

نابودی قلعهاین بازی اولین بار در سال 2009 به صورت یک بازی فلش ارائه شد و می‌توان گفت یکی از بازی‌های الهام بخش Rovio در ساخت پرندگان خشمگین، بوده است. در بازی نابودی قلعه، همانطور که از نام آن برمی‌آید باید با استفاده از منجنیقی که در اختیار دارید (البته به خوش‌دستی منجنیق بازی قبل نیست) قلعه‌های مختلف را به همراه نیروهایی که در آن‌ها پناه گرفته‌اند، نابود نمایید. در ابتدای بازی شما تنها قادر خواهید بود تا از سنگ به عنوان سلاح استفاده نمایید، اما با پیشروی در بازی می‌توانید به انواع بمب‌ها، جادوها و معجون‌ها نیز دست پیدا کنید که با اضافه شدن این عناصر، جنبه استراتژیکی بازی نیز پررنگ‌تر شده و دیگر به راحتی و بدون برنامه، نمی‌توان بر قلعه‌های مستحکم دشمنان پیروز شد.

 

محیط بازی نابودی قلعهگرافیک بازی نابودی قلعه، چندان زیبا کار نشده است و همانند این ظاهر خشک، روند بازی نیز تاحدودی سخت و جدی می باشد که از این لحاظ اصلاً مشابه پرندگان خشمگین با آن گرافیک کارتونی و جذابش، نمی‌باشد. با این حال بازی از جذابیت بالایی برخوردار بوده و به این راحتی‌ها نمی‌توانید آن را کنار بگذارید. تعداد مناطقی که در بازی باید فتح کنید چندان زیاد نیستند و به همین دلیل شاید بازی زودتر از چیزی که ممکن است انتظار داشته باشید، به اتمام برسد. سازنده بازی برای جبران کوتاه بودن مراحل داستانی بازی، امکان ساخت نقشه توسط کاربران را نیز اضافه کرده که البته تجربه خسته‌کننده‌ای بوده و چندان جذاب از کار درنیامده است.


3- نارنجک‌انداز (Fragger)

بازی نارنجک‌اندازاگر بخواهیم بازی نارنجک‌انداز را در یک جمله خلاصه کنیم، می‌توان گفت این بازی، همان پرندگان خشمگین منتها با استفاده از نارنجک بوده و به جای پرندگان و خوک‌ها با انسان‌ها طرف هستیم. این بازی بیش از 10 منطقه متنوع را پیش روی بازیکن قرار می‌دهد و شامل صدها مرحله مختلف می‌باشد. بازی نارنجک‌انداز از شما می‌خواهد تا با نهایت دقت نارنجک‌ها را به سمت دشمنان پرتاب کرده و آن‌ها را نابود نمایید. البته سربازان دشمن نیز بیکار نخواهند نشست و در جاهایی مخفی خواهند شد تا دست شما به آن‌ها نرسد، اما با این حال وقتی با نحوه کار آشنا شدید هیچ چیز جلودار شما نخواهد بود.

 

محیط بازی نارنجک‌اندازدر انتها نیز باید به این نکته اشاره کنیم که برخلاف دارندگان گوشی‌های اندرویدی که تنها امکان دانلود نسخه اولیه بازی را خواهند داشت، کاربران سیستم عامل آی او اس می‌توانند نسخه دوم بازی را نیز تجربه کنند که از گرافیکی بهتر، مکانیک‌های معمایی جدید و البته جلوه‌های انفجار زیباتر، بهره‌مند می‌باشد.


4- هامبو (Hambo)

بازی هامبودر این بازی در نقش هامبو (بر وزن رامبو!)، یک خوک مبارز خواهید بود که ماموریت دارد تا بهترین دوست خود یعنی بیکن (Bacon) را نجات دهد. با وجود اینکه در بازی هامبو هیچ تیرکمان و یا منجنیقی در اختیار بازیکن قرار نمی‌گیرد، ولی با این حال با یک عنوان فیزیک محور همانند پرندگان خشمگین روبرو هستیم.

 

محیط بازی هامبوشما در این بازی می‌توانید از سلاح‌های مختلفی مانند تیر پیکان‌‌دار، هفت تیر و مسلسل  برای نابودی خوک‌های دشمن استفاده کنید و تنها در صورتی موفق به این کار خواهید شد که عاقلانه هدف‌گیری نمایید. در هامبو، 200 ماموریت مختلف را پیش رو خواهید داشت که هر کدام از آن‌ها در واقع یک معمای فیزیکی می‌باشند.


 5- قهرمان محاصره (Siege Hero)

قهرمان محاصرههمانند بازی پادشاه منجنیق، این بازی را نیز از زاویه دید اول شخص تجربه خواهید کرد (البته نه در محیط سه‌بعدی). بازی قهرمان محاصره به وضوح یادآور پرندگان خشمگین می‌باشد و در آن باید با استفاده از تجهیزات مختلف از قبیل سنگ، بمب و آتش، سازه‌های دشمنان را نابود کنید. البته همانطور که اشاره کردیم، زاویه دید این بازی متفاوت از پرندگان خشمگین بوده و بنابراین استراتژی و برنامه‌ریزی متفاوتی را نیز برای پیروزی در مراحل بازی نیاز خواهید داشت.

 

محیط بازی قهرمان محاصرهصدها مرحله مختلف در این بازی وجود دارد که در برخی از آن‌ها علاوه بر دشمنان، افراد دوست و خودی نیز در مقابل شما ظاهر خواهند شد که باید از صدمه زدن به آن‌ها خودداری نمایید (این مسئله، سختی بازی را چند برابر می‌کند، زیرا دوستان و دشمنان درون یک سازه مشترک قرار می‌گیرند). در مجموع می‌توان گفت که بازی قهرمان محاصره یک بازی خوش‌ساخت بوده و می‌تواند نیاز شما به نشانه‌گیری‌های دقیق و تخریب سازه‌های دشمنان را کاملا برآورده نماید!

 

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر