آموزش غیر فعال کردن ویژگی روشنایی خودکار در ویندوز 10

آموزش غیر فعال کردن ویژگی روشنایی خودکار در ویندوز 10

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید در روشنایی روز، از حداکثر نور صفحه ی کامپیوتر برخوردار باشید، امّا در ویندوز 10، با داشتن گزینه ی "روشنایی خودکار"، این امکان از شما سلب شده باشد. در این پست، قصد داریم نحوه ی غیر فعال کردن گزینه ی "روشنایی خودکار" در ویندوز 10 را به شما آموزش دهیم.

با معرفی ورژن جدید سیستم عامل ویندوز، شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را در ویندوز 10 معرفی کرد که تحت عنوان "روشنایی خودکار" نام گرفته است. بیشتر صفحه نمایش های امروزی، حسگرهای حساس به روشنایی محیط اطراف را به همراه خود دارند. خاصیت روشنایی خودکار، با استفاده از این سنسورها، میزان نور محیط را اندازه گرفته و نور صفحه نمایش را به گونه ای تنظیم می کند که با نور محیط اطراف، مطابقت داشته باشد. از آن جا که صفحه نمایش، بخش زیادی از انرژی باتری را مصرف می کند، ویژگی روشنایی خودکار، باعث می شود با جلوگیری از اتلاف انرژی، عمر باتری لپ تاپ افزایش یابد.

مسئله ای که مطرح می شود این است که سنسورهای تشخیص نور محیط، هنوز به کیفیت 100% نرسیده اند و ممکن است در یک بازه ی زمانی کوتاه، تغییرات نور صفحه نمایش شما بسیار زیاد و آزاردهنده باشد. گاهی هم پیش می آید که بخواهید نور صفحه نمایش خود را در مقدار حداکثر آن قرار دهید. در این پست، به چگونگی غیرفعال کردن روشنایی خودکار در ویندوز 10 می پردازیم.

 

برای غیر فعال کردن این ویژگی، کافی است مراحل ساده ای که در ادامه بیان می شوند را دنبال کنید:

گام اول) بر روی دکمه ی استارت (شروع) ویندوز کلیک کرده و در قسمت جست و جو، عبارت "Power Options" که مربوط به تنظیمات باتری می باشد را وارد کنید.

گام دوم) حال برای تغییر این تنظیمات، عبارت "Change plan Settings" را انتخاب کنید. در مرحله ی بعد، بر روی گزینه ی "Change advanced power setting" کلیک کنید تا پنجره ی مربوط به تنظیمات پیشرفته ی باتری باز شود.

گام سوم) در پنجره باز شده، آنقدر به پایین بروید تا به بخش نمایش یا "Display" برسید. در اینجا بر روی علامت پلاس در کنار عبارت فعال سازی روشنایی خودکار یا "Enable adaptive brightness" کلیک کنید تا تنظیمات آن باز شود. تنظیمات را مطابق میل خود تغییر دهید و در نهایت برای ذخیره تغییرات اعمال شده بر روی "OK" کلیک کنید.

نکته: پیشنهاد می شود زمانی که از باتری به تنهایی استفاده می کنید، گزینه ی روشنایی خودکار را فعال کنید تا از اتلاف انرژی باتری لپ تاپ، جلوگیری شود و در زمانی که لپ تاپ به برق وصل است این گزینه را غیرفعال کنید تا از حداکثر نور صفحه برخوردار باشید.

 

به همین سادگی، توانستید در سه مرحله ی ساده، گزینه ی روشنایی خودکار در ویندوز 10 را فعال یا غیرفعال کنید.

منبع خبر: techviral

مریم بهزادی

مریم بهزادی

کارشناس ارشد هوش مصنوعی و رباتیک، علاقمند به فناوری و دنیای توسعه نرم افزار.


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

nobati.co

سه‌شنبه, 01 اسفند 1396

سلام واقعا ممنونم
توی طراحی خیلی اذیتم میکرد

پاسخ

Marzieh

پنج‌شنبه, 25 مرداد 1397

من همه ی مراحل را دنبال کردم ولی در نهایت زیر مجموعه ی display فقط یک گزینه بود turn off display after...حالا باید چیکار کنم؟

پاسخ

روهان

شنبه, 27 مهر 1398

سلام ببخشید من هر کاری میکنم این کنتراست فعال نمیشه و هر راهی رو رفتم به بن بست خوردم الان این کارو هم کردم ولی نشد با گزینه fn و f6 , f5 رو هم که میزنم اصلا تاثیری روی نور لپتاپ نداره میشه بفرمایید مشکلش چیه که غیر فعال شده ؟

پاسخ

ثبت نظر