ده زبان برنامه نویسی اینترنت اشیا

ده زبان برنامه نویسی اینترنت اشیا

ده زبان برنامه نویسی که در این مقاله معرفی شده اند بهترین های زبان برنامه نویسی برای اپلیکیشن های اینترنت اشیا می باشند

این روزها اینترنت اشیا حسابی مد شده است. با اتصال اشیا به اینترنت چیزهای بسیار جالبی را می توان تجربه کرد. در مورد دستگاه های اینترنت اشیا، انتخاب سخت افزار و هم نرم افزار کار بسیار دشواری است. در این مقاله پر طرفدار ترین زبان های برنامه نویسی پروژه اینترنت اشیا را به شما معرفی می کنیم.

1-    اینترنت اشیا چیست؟ 


به طور ساده، اینترنت اشیا به هر دستگاهی گفته می شود که می توان آن را از طریق اینترنت به دستگاه دیگری متصل کرد. این دستگاه ها می توانند گوشی های هوشمند، ماشین لباس شویی، هدفون، لامپ و غیره باشد. گفته می شود که تا سال 2020 نزدیک به 26 میلیارد دستگاه متصل وجود خواهد داشت. اینترنت اشیا یک شبکه خیلی بزرگ است که می تواند هر چیزی از جمله انسان را شامل شود، و در روابط انسان و انسان، انسان و دستگاه و دستگاه و دستگاه تاثیر می گذارد. 

2-    ده زبان برنامه نویسیی برتر اینترنت اشیا 

زبان C


زبان C یک زبان برنامه نویسی بسیار پرطرفدار است. هنوز هم در بین دیگر زبان های برنامه نویسی زبان C هنوز غالب است. 
اگر یک برنامه نویس هستید، حتما زبان برنامه نویسی C را می شناسید. این زبان برای تازه کارها دشوار نیست. اما دلیل این که C در دنیای اینترنت اشیا خیلی پر طرفدار نیست این است که GUI را خیلی خوب پشتیبانی نمی کند. 
با این حال، C یکی از کاندیدا های مهم در برنامه نویسی اینترنت اشیا می باشد. 

++ C


++ C نسخه توسعه یافته C می باشد. کلاس ها، اشیا، داده های انتزاعی از آرشیو هسته ای C ساخته شده است. همین باعث می شود که ++ C زبان محبوب تری در برنامه نویسی اینترنت اشیا، به خصوص در سیستم لینوکس باشد. همچنین ++ C در حال ارتقا در زمینه برنامه نویسی تعبیه شده است. 

پایتون 


به نظر می رسد که پایتون برای پروژه اینترنت اشیا مناسب نباشد. با این حال، در سال های اخیر پایتون روز به روز بیشتر در برنامه نویسی تعبیه شده محبوب می شود. پایتون برای توسعه اپلیکیشن های وب معروف و شناخته شده است. با این حال، این روزها، یکی از گزینه های مناسب برای پروژه های اینترنت اشیا می باشد. از نظر برنامه نویس ها، پایتون زبانی است که درک و استفاده از آن ساده است. با پایتون می توانیم هر اپلیکیشن اینترنت اشیا را برنامه نویسی کنیم و در حال حاظر بهترین کاندیدا برای پروژه های برنامه نویسی اینترنت اشیا است. 

جاوا


مدیریت و کنترل سخت افزار با C و ++C ساده است. سیستمی که با C یا ++C برنامه نویسی شده باشد عملکرد بسیار خوبی دارد. اما این دو زبان به دستگاه های سخت افزار خاصی وابسته هستند. پس دستگاه های دیگر چه؟ بهترین جواب برای این سوال جاوا است. کامپایلر جاوا پلت فرم های سخت افزاری زیادی را پشتیبانی می کند و قابلیت کامپایل برنامه هایی که روی پلت فرم های مختلف اجرا می شوند را دارد. در پروژه اینترنت اشیا نیاز به پشیتبانی پلت فرم های زیادی وجود دارد، و زبان برنامه نویسی جاوا گزینه مناسبی می باشد. 

جاوا اسکریپت


جاوا و جاوا اسکریپت گرچه نامشان مشابه است هیچ ارتباطی با هم ندارند. جاوا اسکریپت زبان برنامه نویسی است و در اپلیکیشن های وب مورد استفاده قرار می گیرد. اگر پروژه های اینترنت اشیا از اپلیکیشن های وب برای اجرای داده های دریافت شده از دستگاه ها استفاده کنند، جاوا اسکریپت گزینه خوبی برای سازندگان اپلیکیشن می باشد. 

گو


گو یک زبان تعبیه شده است که توسط گوگل ساخته شده است. این زبان شباهت های بسیار زیادی به زبان C دارد. با این حال گو از C قوی تر است. اهمیت گو در این است که به دستگاه ها اجازه می دهد با یک دیگر کار کنند و در چندین کانال به طور همزمان داده بفرستند و دریافت کنند. البته این قابلیت یک نقطه ضعف هم محسوب می شود، چرا که اگر برنامه نویس اشتباه کند ممکن است خطاهای زیادی پیش بیاید و داده ها گم شوند. 

راست 


راست که توسط موزیلا ساخته شده است یک زبان منبع باز است. گفته می شود که راست کپی گو است، با این حال راست می تواند بزرگ ترین ضعف گو که قابلیت به اشتراک گذاری اطلاعات در بین کانال ها به صورت خودکار است را رفع کند. راست قابلیت هایی دارد که این مشکل را حل می کند و باعث می شود که در حال حاظر یکی از پرطرفدار ترین زبان های برنامه نویسی باشد. با این حال، برای استفاده از راست، پردازنده باید توانایی پشتبانی پردازش همزمان را داشته باشد. 

پاراسیل 
اگر به دنبال زبانی برای اپلیکیشن های اینترنت اشیا باشیم که بتواند به صورت موازی پردازش کند، پاراسیل نیز گزینه بسیار خوبی است. پیش از شروع برنامه نویسی اپلیکیشن های اینترنت اشیا، باید فرق بین پردازش موازی و همزمان را بدانیم. می توانیم ببینیم که پاراسیل ترکیبی از جاوا، # C یا پایتون است. اگر اپلیکیشن های اینترنت اشیا نیاز به پردازش موازی داشته باشند، پاراسیل مناسب ترین زبان است. 

# B
زبان هایی که در بالا به آن ها اشاره شد معمولا برای سیستم های بزرگ به کار برده می شوند.  # B برای اپلیکیشن های کوچک کاربرد دارد. می توانیم از این زبان روی پلت فرم های بسیاری با استفاده از ماشین مجازی تعبیه شده (EVM) استفاده کنیم، که # B را پشیبانی می کند. EVM فقط حافظه کوتاه k24 را برای اپلیکیشن های تعبیه شده پشتیبانی می کند. اگر بخواهیم اپلیکیشن های ساده اینترنت اشیا بسیازیم # B بهترین گزینه است. 

اسامبلر 


اگر بخواهید اپلیکیشن فشرده بسازید، اسامبلر انتخاب خوبی است. اسامبلر یک زبان برنامه نویسی سطح پایین است که در ساخت اپلیکیشن های مینیمالیستی و کوچک کاربرد دارد. با این حال، در اپلیکیشن های اینترنت اشیا منابع زیادی وجود دارد ( از جمله پردازنده، حافظه،...) . شما باید از زبان های برنامه نویسی مدرنی که در بالا به آن ها اشاره شد استفاده کنید، چرا که این زبان ها ابزارهای زیادی برای پشتیبانی اسامبلر دارند. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر