گوگل بالاخره نام مورد نظر خود را برای پلت فرم اندروید N انتخاب کرد !

گوگل بالاخره نام مورد نظر خود را برای پلت فرم اندروید N انتخاب کرد !

حدس و گمان ها بالاخره به پایان رسیدند . همه منتظر این بودیم که بدانیم نام سیستم عامل اندروید N چه خواهد بود تا این که امروز گوگل نام مورد نظر خود را افشا کرد .

حال چه بخواهیم چه نخواهیم باید این سیستم عامل را با نام اندروید نوقا ( Nougat ) صدا کنیم . عده زیادی فکر می کردند که این نوقا همان نامی باشد که گوگل انتخاب می کند اگرچه که در رابطه با این موضوع هیچ منبع اطلاعاتی دقیقی وجود نداشت .

ساندر پیچایی ، مدیر عامل گوگل ، در I/O  این شرکت اعلام کرد که گوگل می خواهد در انتخاب نام برای سیستم عامل جدیدش از کاربران کمک بگیرد و علاوه بر این نام جدید مانند هیچ یک از نام هایی که تا به حال برای سیستم عامل های مختلف انتخاب شده نیست . عده زیادی از طرفداران گوگل امیدوار بودند که نام سیستم عامل جدید نوتلا ( Nutella ) باشد اما در نهایت معلوم شد که اندروید کیت کت تنها سیستم عاملی بوده است که از چنین نام هایی استفاده می کند . عده ای نیز فکر می کردند که پیچایی می خواهد نام نیاپام ( Neyyappam ) ، صحرایی در منطقه جنوبی هند ، را برای اندروید N انتخاب کند اما در نهایت مشکل بودن تلفظ کردن این نام برای کاربران انگلیسی زبان احتمال انتخاب این اسم را نیز کاهش داد . 

در هر حال دیگر دلیلی برای داشتن فکر و گمان نیست زیرا هم اکنون می دانیم که باید سیستم عامل اندروید N را با نام اندروید نوقا صدا کنیم . حال تنها سوالی که مطرح می شود این است که گوگل می خواهد چه شماره نسخه ای را برای آپدیت های این سیستم عامل انتخاب کند که البته با توجه به روالی که تا کنون توسط این سازنده بزرگ پیش گرفته شده می توان انتظار داشت که شماره این سیستم عامل 7.0 باشد هرچند که احتمال انتخاب عدد 6.1 نیز وجود دارد . خوشبختانه تنها چند روز تا عرضه این سیستم عامل در بازار و مشخص شدن جزییات آن باقی مانده است . 

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر