فولکس واگن اولین کارخانه تولید باتری خودروهای الکتریکی خود را در چین تاسیس می‌کند

فولکس واگن اولین کارخانه تولید باتری خودروهای الکتریکی خود را در چین تاسیس می‌کند

به نظر می‎رسد که چین اولین کشوری باشد که توسط شرکت فولکس واگن (VW) به عنوان قسمتی از استراتژی جدید بلند مدت‎شان برای باز کردن یک یا بیشتر از یک کارخانه‎ی تولید باتری خودروهای الکتریکی، انتخاب شده است.

معنای این طرح این است که این شرکت آلمانی میلیاردها دلار صرف کارخانه‎های جدید به منظور پشتیبانی از برنامه‎ی تازه‎ی خود یعنی ارائه‎ی 30 خودروی تمام الکتریکی تا سال 2025، خواهد کرد.

اخبار مربوط به این تصمیم زمانی در بین جوامع خبری پخش شد که منبع خبری نزدیکی با مدیریت ارشد این شرکت با سایت AutoNews صحبت کرد و اشاره به این داشت که دولت چین به سمت خودروهای الکتریکی حرکت خواهد کرد. VW انتظار دارد که تا سال 2025 بین 2 و 3 میلیون خودروی تمام برقی و هیبریدی بفروشد و رئیس این شرکت یعنی ماتیس مولر تخمین می‎زند که تا سال 2030، یک سوم تولید کل این شرکت با برق کار خواهند کرد.

استراتژی جاه‎طلبانه‎ی این برند معروف دنیای خودرو یعنی “TOGETHER – Strategy 2025” چالش بزرگی را در اختیار این شرکت گذاشته است، به نحوی که در گزارش آمده است “با آن‎که ظرفیت جهانی باتری ماشین‎ها (‎برقی) در حال حاضر تخمین زده می‎شود در حدود 27 گیگا وات ساعت برای کل این صنعت باشد، VW بر این باور هست که به تنهایی برای تامین برق ناوگان خود به تنهایی به 150 گیگا وات ساعت نیاز داشته باشد.”

این منبع خبری گزارش را با این گفته ادامه می‎دهد که برای تامین این مقدار برق تقریبا نیاز به 10 پایگاه تولید باتری الکتریکی است و هرکدام از آن‎ها نزدیک به 2 میلیارد یورو (با توجه به نرخ فعلی ارز تقریبا 2.2 میلیارد دلار) سرمایه‎گذاری نیاز دارند که کل بودجه‎ی لازم برای این کار 20 میلیارد یورو خواهد بود.

این‎که چه مقدار از این سرمایه‎گذاری مستقیما از سوی خود VW خواهد بود و چه میزان آن را تامین‎کنندگان تهیه خواهند کرد هنوز تحت مذاکره است و زمانی که از این منبع اطلاعاتی سوال شد که تمامی این کارخانه‎های جدید ممکن است در کجا قرار داشته باشند او گفت “چین به احتمال زیاد اولین کشور خواهد بود، چون ما فکر می‎کنیم که خودروهای برقی با توجه به فشار بی‎امان دولت این کشور به زودی به یک محصول متداول در این کشور تبدیل خواهند شد.”

دولت چین به منظور مبارزه با سطوح بالای دود و آلودگی در مراکز شهری خواهان تولید خودروهای برقی بیشتری است. خودروهای ساخت داخل این کشور که از برق بهره می‎برند حداقل 50 کیلومتر بر ساعت سرعت دارند و در دسته‎ی “خودروهای انرژی جدید” قرار خواهند گرفت که معاف از محدودیت‎های فعلی در چندین شهر بزرگ این کشور هستند و هم‎چنین پاداش‎های مالی متنوعی برای آن‎ها پیش‎بینی شده است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر