آیا صدای زیاد موسیقی شارژ باتری گوشی را سریع تر خالی می کند ؟

آیا صدای زیاد موسیقی شارژ باتری گوشی را سریع تر خالی می کند ؟

بدون شک از میان تمام قابلیت هایی یک گوشی همراه ، پخش کردن موسیقی ساده ترین آن ها می باشد . پخش یک آهنگ فشار بسیار کمی را بر روی یک پردازشگر اعمال می کند زیرا به طور مثال لزومی ندارد که جی پی اس و یا وای فای ( تا زمانی که فایل موسیقی در حافظه گوشی باشد . ) فعال گردد . برخی می گویند که پخش آهنگ با صدای بلند زودتر شارژ باتری یک دستگاه را خالی می کند . حال سوالی که مطرح می شود این است که دقیقا تا چه میزان ؟

برای یافتن جواب ابتدا یک آیفون 5 کاملا شارژ شده را در حالت هواپیما قرار دادیم ، همه نرم افزارها و نمایشگر آن را غیرفعال و سپس آهنگ های ذخیره شده در آن را پخش کردیم . پخش آهنگ ها در مرحله اول با استفاده از هندزفری و در مرحله دوم به صورت عادی صورت گرفت . طبق اطلاعات موجود در حالت اول چند روز طول می کشد تا شارژ باتری گوشی خالی شود .

در حالت دوم ابتدا میزان صدای گوشی روی مرحله اول قرار داده شد و بعد از 5 ساعت پخش شارژ باتری به 92 درصد رسید . این تست سپس در حالتی که میزان صدا روی حالت حداکثر قرار گرفته بود نیز تکرار شد . در این حالت بعد از همان مدت پخش شارژ باتری آیفون قدیمی به 89 درصد رسید . با توجه به این ارقام می توان گفت که افزایش صدای موسیقی اختلاف چندانی را در میزان مصرف شارژ باتری ایجاد نکرده است .

در مرحله بعد برای ایجاد یک مقایسه گوشی را در حالت هواپیما قرار داده و سپس همه نرم افزارها را غیر فعال کردیم . آمار و ارقام آزمایش نشان دادند که در صورتی که نمایشگر دستگاه به مدت 5 ساعت روشن باشد شارژ باتری به 73 درصد می رسد از این رو می توانیم با اطمینان بگوییم که نمایشگر موبایل در مقایسه با پخش کردن موسیقی با سرعت بیشتری شارژ باتری را خالی می کند . 

برخی معتقدند که هدفون های دارای مقاومت بیشتر و یا خروجی های بزرگ تر می توانند اثر شدید تری را بر روی میزان مصرف شارژ باتری داشته باشند اگرچه که این امر به طور قطعی تایید نشده است . در ارتباط با همین موضوع ، در یک آزمایش که به مدت 5 ساعت با استفاده از هدفون های  45 اهمی Seinnheiser HD 280 Pros در حالتی که صدای آهنگ در میزان حداکثر بود انجام شد ، شارژ باتری به 90 درصد رسید .

با توجه به چنین محاسباتی که البته بیشتر جنبه تجربی دارند تا علمی ، می توانیم بگوییم که پخش موسیقی حتی بدون استفاده از هندزفری و در حالتی که صدای دستگاه در حالت حداکثر قرار داده شده است ، به میزان زیادی در مقایسه با حالت محافظه کارانه دیگر شارژ باتری را خالی نمی کند . 

منبع خبر: gizmodo

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر