بلک بری سه گوشی اندروید را وارد بازار می کند !

بلک بری سه گوشی اندروید را وارد بازار می کند !

بلک بری هنوز نمی خواهد دست از سر پلت فرم اندروید بردارد . خبرگزاری ونچر بیت ( VentureBeat ) امروز اعلام کرد که این سازنده می خواهد در 9 ماه آینده ، در هر بازه زمانی سه ماهه ، یکی از این مدل ها را وارد بازار کند .

این سازنده و پلت فرم اندروید اخیرا با هم روابط زیادی داشته اند مخصوصا از زمانی که مدل پریو وارد بازار شد . این گوشی هوشمند در طول سه ماهه اول سال 2016 در تعداد 600000 دستگاه به فروش رسید .

شایعه هایی که امروز در فضای خبری منتشر شدند چندان تعجب آور نیستند زیرا جان چن ، مدیر عامل بلک بری ، اوایل امسال اعلام کرده بود که پریو یک شکست برای این سازنده بوده و در نظر دارد دو گوشی اندروید جدید را وارد بازار کند . وی می گوید : " عرضه اولین گوشی اندروید بلک بری در قالب یک گوشی پیشرفته احتمالا حرکت چندان هوشمندانه ای نبود . پریو 699 دلاری یک محصول بسیار پیشرفته بود . عده زیادی از کاربران می گفتند که این محصول توجه آن ها را جلب کرده است اما پرداخت 700 دلار برای آن چندان برایشان امکان پذیر نیست و بیشتر به دنبال یک گوشی 400 دلاری هستند . " 

بلک بری های جدید

ظاهرا بلک بری نام های رمزی نئون ، آرگون و مریکوری را برای محصولات جدید خود انتخاب کرده است . گفته شده که سازنده کانادایی می خواهد نئون را به عنوان اولین مبارز جدید خود با ویژگی هایی نظیر نمایشگر لمسی 5.2 اینچی 1080 پیکسلی ( بدون صفحه کلید فیزیکی ) ، پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 617 ، رم 3 گیگابایتی ، حافظه داخلی 16 گیگابایتی ، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی ، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و باتری 2610mAh و احتمالا در ماه ژوئیه ( 11 تیر تا 10 مرداد ) یا اوت ( 11 مرداد تا 10 شهریور ) وارد بازار کند . 

در مورد دو گوشی دیگر نیز مشخصاتی اعلام شده است . می توان انتظار داشت که آرگون در ماه اکتبر ( 12 مهر تا 10 آبان ) در بازار عرضه گردد . این محصول از یک نمایشگر 5.5 اینچی لمسی QHD ، پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 820  ، رم 4 گیگابایتی ، حافظه داخلی 32 گیگابایتی ، باتری 3000mAh  مجهز به قابلیت شارژ سریع 3 ،اسکنر اثر انگشت ، دوربین اصلی 21 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی بهره می برد . 

مریکوری فرزند سوم این خانواده است که دو تصویر زیر احتمالا به آن تعلق دارد و طبق اطلاعات موجود در سه ماه اول سال 2017 در اختیار کاربران گذاشته می شود . این گوشی هوشمند صفحه کلید کلاسیک و فیزیکی بلک بری را نیز بر روی خود دارد . شایعه های منتشر شده از این امر حکایت می کنند که بلک بری در ساخت این مدل از یک نمایشگر 4.5 اینچی HD ، پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 625 ، رم 3 گیگابایتی ، حافظه داخلی 32 گیگابایتی ، دوربین اصلی 18 مگاپیکسلی ، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و باتری 3400mAh استفاده کرده است .

بلک بری با استفاده از این سه محصول همه کاربران را هدف گرفته است ؛ صفحه کلید فیزیکی برای کاربران پروپا قرص این برند ، دوربین های قدرتمند برای عکاسان و یک دستگاه ارزان تر برای کاربرانی که بیشتر به فکر جیب خود هستند . ظاهرا این سازنده مبارزه ای جدی را شروع کرده است .

منبع خبر: theverge

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر