واعظی: افشای اطلاعات مشترکان ایرانسل اتفاق جدیدی نیست

واعظی: افشای اطلاعات مشترکان ایرانسل اتفاق جدیدی نیست

محمود واعظی وزیر ارتباطات امروز در صحن علنی مجلس حضور یافت و از افشای اطلاعات مشترکان اپراتور تلفن همراه سخن گفت.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی امروز در صحن علنی مجلس برای ارائه گزارش عملکرد وزارتخانه خود حضور یافت.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال نمایندگان مجلس افشای اطلاعات مشترکان اپراتور موبایل که توسط ربات تلگرامی اتفاق افتاده بود را پیشامد جدیدی ندانست و تصریح کرد:  این موضوع از دوسال و نیم گذشته و به دلیل درز اطلاعات توسط یک نهاد، در جریان است.

واعظی اظهار داشت: دو سال و نیم پیش اپراتور موبایل اطلاعات خود را در اختیار یکی از نهادها قرار داد و توسط یکی از کارمندان آن نهاد اطلاعات به بیرون درز کرد که همان زمان آن نهاد با آن کارمند برخورد کرد.

وی افزود: متاسفانه حدود ۲.۵ سال پیش، اطلاعاتی از بانک اطلاعاتی این اپراتور موبایل از یک نهاد به بیرون درز پیدا کرد که مورد پیگیری قرار گرفت. متاسفانه امروز همان اطلاعات با یک روش دیگر در شبکه اجتماعی افشا شد.

وزیر ارتباطات گفت: ما به سرعت جلوی این افشا را گرفته و ربات انتشاردهنده را مسدود کردیم و جلوی درز اطلاعات را گرفتیم. هم اکنون نیز اپراتور ذیربط در حال شکایت است که به حدود ۲.۵ سال پیش برمی گردد.

واعظی تاکید کرد: این موضوع اتفاق جدیدی نبوده و به همان اتفاق ۲.۵ سال پیش بر می گردد.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر