افزایش دید در مه با کلاه اشعه ایکس‌

افزایش دید در مه با کلاه اشعه ایکس‌

محققان دانشگاه مونیخ برای اولین بار کلاه مجهز به ردیاب حرکات سر و حسگر اشعه ایکس ساختند.

به گزارش ایسنا ‌به نقل از دیلی‌میل‌، مهم‌ترین ویژگی کلاه اشعه ایکس امکان مشاهده درون ابر و مه غلیظ برای خلبانان نظامی و تجاری است. همچنین این سیستم در خودرو نیز قابل استفاده است.

محققان معتقدند که با استفاده از کلاه اشعه‌ایکس قدرت بینایی خلبان در شرایط ناپایداری آب‌وهوا تا 800 متر افزایش می‌یابد.

مهم‌ترین کاربرد کلاه اشعه ایکس، امکان نشانه‌گیری اهداف با تلفیق اطلاعات حسگر محاسبه حرکات سر است. در واقع خلبان جنگنده تنها با نگاه کردن به اهدف پنهان در ابر یا مه می‌تواند با دقت بسیار بالایی نشانه‌گیری کند.

 

برای افزایش تمرکز خلبان در شرایط نبرد هوایی، اطلاعات حیاتی هواپیما مثل سرعت، ارتفاع، موانع موجود در مسیر و وضعیت مهمات با نمایشگر کوچک چشمی در عمق میدان دید خلبان به نمایش گذاشته می‌شود.

کیفیت پرواز هواپیما مستقیما تحت تاثیر شرایط محیط است، به‌طوری‌که در مطالعات انجام شده مشخص شد که عواملی مثل طوفان، باد مخالف، کاهش فشار هوا و سرعت باد در پرواز هواپیما تاثیر مستقیم دارند، بنابراین با استفاده از فناوری کلاه اشعه ایکس در حین پرواز، وضعیت آب‌وهوا قبل از ورود هواپیما به توده هوای جدید به اطلاع خلبان می‌رسد تا وی با پیش‌بینی‌های لازم از وقوع خطرات احتمالی جلوگیری کند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر