بازگشت سونی به صنعت رباتیک

بازگشت سونی به صنعت رباتیک

مدیرعامل شرکت سونی اعلام کرد، آن‌ها بعد از 10 سال قصد دارند بخش رباتیک و هوش مصنوعی خود را بازسازی کنند.

به گزارش واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ به‌تازگی گزارشی منتشر شد که نشان می‌دهد شرکت سونی قصد دارد فعالیت‌های خود را در زمینه‌ی رباتیک از سر بگیرد. این شرکت در سال 1999 یک سگ رباتیک به نام آیبو (AIBO) را طراحی و به بازار عرضه کرد. این ربات با اهداف سرگرمی، آموزشی و تحقیق در زمینه‌ی تعامل انسان و ربات ایجاد شد و از نظر عده‌ای از کارشناسان یکی از سرگرم‌کننده‌ترین ربات‌های ساخته شده در آن زمان بود. با وجود این به علت مشکلات مالی و بازسازی شرکت سونی، بخش رباتیک و هوش مصنوعی شرکت سونی کوچک‌تر شده و فعالیت‌های آن به شدت کاهش یافت.
در حال حاضر بعد از گذشت یک دهه، شرکت سونی قصد دارد در حالی که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند، بخش رباتیک و هوش مصنوعی خود را بازسازی کند.
کازو هیرای (Kazuo Hirai)، مدیرعامل سونی اعلام کرد می‌خواهند بخش رباتیک شرکت سونی را بازسازی کنند. وی اطلاعات زیادی از اهداف خود اعلام نکرد؛ اما مشخص شد آن‌ها می‌خواهند به ایجاد ربات‌هایی که می‌تواند با انسان پیوند عاطفی برقرار کند بپردازند. همچنین گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد از راه برد «تکرار» در محصولات خود استفاده کند. این راه برد به آن‌ها کمک خواهد کرد تا با تولید مکرر یک مدل، مشتری‌های بیشتری را به سوی محصولات خود جذب کنند.
از طرفی در حالی که بسیاری از شرکت‌ها در حال توسعه‌ی قدرت سخت‌افزاری خود هستند. سونی یک طرح هوش مصنوعی جدید را به نام کاگیتای (Cogitai) ایجاد کرد. کاگیتای یک سامانه‌ی هوشمند است که به ربات اجازه می‌دهد به کسب تجربه از محیط پرداخته و پیشرفت کند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر