7 چیز مهمی که ما درباره گلکسی نوت 7 می‌دانیم

7 چیز مهمی که ما درباره گلکسی نوت 7 می‌دانیم

گلکسی نوت 7 (Samsung Galaxy Note 7) ماه آینده رونمایی خواهد شد. تا بدین لحظه شایعات زیادی پیرامون پرچم‌دار جدید کمپانی سامسونگ منتشر شده است و این را می‌دانیم که 2 آگوست (12 مرداد) روز موعود فرا خواهد رسید تا برای نخستین بار این فبلت را از نزدیک ببینیم. فبلت گلکسی نوت 7 بدون شک یکی از پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین تلفن‌های هوشمند سال 2016 میلادی خواهد بود بنابراین می‌تواند دانستن مشخصات و ویژگی‌های این محصول برای علاقه‌مندان به تکنولوژی مهم باشد.

همان‌طور که گفتیم تا بدین لحظه اخبار زیادی راست و دروغ پیرامون این محصول منتشر شده است. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی 7 مورد مهمی که از این محصول جادویی می‌دانیم بپردازیم.
1 – یک تراشه اسنپدراگون 821/823 و یا یک تراشه اگزینوس 8893

 

شایعات خبر می‌دهند که نسخه آمریکایی گلکسی نوت 7 از یک تراشه اسنپدراگون 821 و یا 823 بهره می‌برد. این پردازنده نسبت به مدل کنونی (اسنپدراگون 820) دارای بهبودهای سخت افزاری است و ما بر این باوریم که در نرخ سرعت کلاک این محصول نیز بهبودهایی حاصل شود اما در اصل ساختار این تراشه همانند اسنپدراگون 820 خواهد بود. روز گذشته خبری منتشر شد که اعلام کرد این تلفن هوشمند در دو نسخه اسنپدراگون 821 و اسنپدراگون 823 عرضه خواهد شد که یکی از آن‌ها حاوی سرعت 2.15 گیگاهرتز و دیگری دارای سرعت 2.35 گیگاهرتز است.

نسخه‌ی بین‌المللی این محصول نیز حاوی تراشه اگزینوس 8893 ساخت سامسونگ خواهد بود.
2 – رم 6 گیگابایتی LPDDR4 با معماری 10 نانومتری

 

کمپانی سامسونگ در حال حاضر برخی از نکات مهمی را در مورد تراشه‌های رم جدید به کار رفته در نوت 7 منتشر کرده است. این رم‌ها LPDDR4 هستند که توسط معماری 10 نانومتری ساخته شده‌اند که در بهره‌وری قدرت بهبود یافته و سرعت نوشتن و خواندن آن‌ها نیز با پیشرفت مواجه شده است. ما تمایل داریم بر این باور باشیم که ماژول‌های رم این محصول می‌توانند قدرت استفاده از قلم سامسونگ (S-Pen) را در این محصول افزایش دهند.
3 – دوربین گلکسی اس 7 در قاب پشتی گلکسی نوت 7

 

این به نظر می‌رسد که سامسونگ از قدرت دوربین به کار رفته در گلکسی اس 7 / اس 7 اج به خوبی راضی است. این دلیل محکمی است که سامسونگ دقیقاً از همین سنسور برای راه اندازی دوربین گلکسی نوت 7 استفاده کند. هرچند که دوربین این محصول می‌تواند از شفافیت بیشتر و تولید رنگ دقیق‌تری برخوردار باشد.

البته امکان دیگری نیز وجود داشت که در قاب پشتی این محصول ما شاهد دو دوربین باشیم اما به نظر می‌رسد که چنین فرضیه‌ای احتمالاً تا سال آینده صورت نخواهد گرفت.
4 – یک اسکنر عنبیه چشم

 

این قضیه را چندین بار تأیید شده است که گلکسی نوت 7 حاوی یک اسکنر عنبیه چشم خواهد بود. بدین ترتیب این فبلت به شما امکان آن را خواهد داد تا بتوانید از طریق شناسایی چشمی و به‌واسطه یک دوربین جلویی، قفل تلفن هوشمند خود را بازگشایی کنید. اینک سامسونگ قصد دارد تا سطح جدیدی از امنیت را در دستگاه‌های بالارده خود بی‌آزماید. ویژگی که چندین سال پیش شاهد حضور آن در یک تلفن بودیم اما آن تکنولوژی مثل امروز این‌قدر پیشرفته نبوده است.
5 – گواهی IP68 (ضد آب و ضد گرد و غبار)

پس از آن که کمپانی سامسونگ در تلفن هوشمند بالارده خود توانست بدون آن که دخالت خاصی را در طراحی محصول خود به وجود آورد، از قابلیت‌های ضد آب در آن استفاده کند، اینک نوبت به آن رسیده تا تبلت گلکسی نوت 7 نیز از چنین قابلیتی برخوردار باشد. بدون شک یک فبلت مدرن حاوی چنین قابلیتی می‌تواند برای هر کسی جذاب باشد.
6 – یک درگاه USB نوع C

ما انتظار داریم که سامسونگ در قسمت زیری گلکسی نوت 7 از یک درگاه USB نوع C برگشت پذیر استفاده کند. اگر چه بیشتر مردم در حال حاضر به سختی با این درگاه مدرن ارتباط برقرار می‌کنند و با آن سازگار هستند ولیکن به احتمال زیاد سامسونگ نیز همانند سایر کمپانی‌های سازنده به سمت استفاده از این درگاه حرکت خواهد کرد.

این درگاه دارای مزایای بسیار بیشتری نسبت به درگاه‌های نوع B و قدیمی‌تر است. ورودی‌های USB نوع C بسیار اتصال آسانی دارند. علاوه بر آن سرعت انتقال نیز از طریق این درگاه بسیار سریع‌تر از سایر درگاه‌ها است.
7 – یک باتری 3,600 / 4,000 میلی‌آمپری

 

گلکسی نوت 5، آخرین فبلت این کمپانی از یک باتری 3,020 میلی‌آمپری بهره می‌برد اما به نظر می‌رسد که این میزان برای یک تلفن با تکنولوژی‌های موجود در سال 2016 کافی نیست. به همین دلیل شایعاتی وجود دارد که ادعا می‌کند گلکسی نوت 7 از یک باتری 3,600 میلی‌آمپری و یا حتی یک باتری با ظرفیت 4,000 میلی‌آمپر بهره می‌برد؛ بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بر روی صندلی خود به دور از پریز برق بنشینیم و به راحتی تا چندین ساعت از تلفن هوشمند خود استفاده کنیم.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر